Büyük Kulüp Başkanı Duran Akbulut, Türk malının dünyaya tanıtımı için sivil toplum kuruluşlarına yurtdışında ortak market açmayı önerdi. Türkiye'nin en büyük sorunlarından biri olan "Türk Malı" imajının yurtdışında duyurulması konusunda her gün yeni bir fikir ortaya atılıyor. Büyük Kulüp Derneği Yönetim Kurulu Başkanı ve İstanbul Sanayi Odası Ayakkabıcılar Komitesi üyesi Duran Akbulut da sivil toplum kuruluşlarına bir çağrı yaparak, bu kuruluşların öncülüğünde yurtdışında oluşturulan marketlerde gıdadan, otomobile, tekstilden, araba lastiğine kadar her türlü ürünün birarada satılabileceği bir ortamın yaratılmasını istedi.
Türk şirketlerinin her yıl yurtdışında onlarca fuara katıldığını, ancak ürün satma konusunda yeterince verim alınamadığını dile getiren Akbulut, "Türk ürünlerini dünyaya tanıtmanın en iyi yolu, bütün ürünlerin aynı çatı altında satılabilecek bir sistem yaratılmasıdır. Bu da spesifik pazarlarda büyük marketler açarak mümkün olur" dedi. Konuyu TOBB Başkanı Fuat Miras, İTO Başkanı Mehmet Yıldırım, İSO Başkanı Hüsamettin Kavi, TİM Başkanı Okan Oğuz gibi sivil toplum örgütlerinin önderlerine de ilettiğini ifade eden Akbulut, bu marketlerin oluşturulması halinde Türkiye'nin ihracat tutarı kadar ek döviz girdisi sağlanabileceğini kaydetti.