Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
2 Mayıs 2009, Cumartesi
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak Buzz
 
24 Saat
24 Saat
Ray-Ban’in bu seneki iddialı Vintage modeli ‘ClubMaster’ olacak.

Gözüm üzerinde

01.05.2009
Güneş gözlükleri artık yazkış demeden her mevsim kullanılıyor. Yeni sezonda ise her yüze ve tarza yakışacak gözlükler tasarlanmış. Ancak hangi modellerin favori olduğu bu yazıda gizli.....
Kadınlar için çok değişik aksesuarlar tasarlanırken, erkeklere tasarlanan favori üç aksesuar, saat, ayakkabı ve gözlüktür. Bu yüzden stil sahibi bir erkeğin dolabındaki en karakteristik, kendine özgü aksesuarı gözlük olmalıdır. Özellikle bu sıralar cesur gözlük takanlar ikonlaşmaya ve altın çağlarını yaşamaya başlamışken... Sağlık sebebiyle takılması dışında gözlüklerimiz kadın-erkek hem tarzımızı yansıtıp hem de yüzümüzün şekliyle uyumluysa 'tescilli markamız' oluverir. Problemsiz görüşe sahip bazı insanların sırf daha 'akıllı' ve 'beyefendi' görüntü için bile numarasız, siyah çerçeveli gözlükler takması bundandır. Hele bu sezon rap yıldızları arasında oldukça moda oluvermişken... Görüş bozukluklarını, takılması zorunlu gözlükleriyle zamanla karakteristik ve özgün bir görüntüye çevirmiş, çerçeveli numaralı gözlükleriyle tanınan ünlü simaları arasında Woody Allen, John Lennon, Cary Grant, Andy Warhol ve mülayim gazeteci Clark Kent yer alıyor. Ayrıca gözlükleriyle bütünleşmiş Elton John ve Bono'yu da unutmayalım. Durum böyleyken, bu sezon gözlük seçimlerinizde cesur olmaya davet ediyorum sizi çünkü tasarımcılar her yüze ve tarza yakışacak özel gözlükler yapmış. Bu yazın defilelerinde çok enteresan gözlükler vardı. Özellikle küçük ve yusyuvarlak ve siyah büyük çerçeveli ama camsız olanlar. En çok da şeffaf ve renkli çerçeveli gözlükler ön plandaydı. Özellikle mavi, gri ve kamel tonlarında olanlar. Tasarımcılar çok farklı detaylarda, fütüristik ve orijinal formları da eklemişler ve ilham aldıkları konu, kişi ve karakterleri bize yansıtmışlar.

CEBE GİREN GÖZLÜK

Örneğin geçmiş sezonlarda yeni erkek kıyafet markasının çıkarmasıyla birlikte gözlük koleksiyonu ve iddialı reklam kampanyaları ile ses getiren Tom Ford, koleksiyonu için 'ikonik gözlükler' tabirini kullanmış. Ve stil sahibi, cesur ve seksi olarak tanımladığı 'John F.Kennedy 'den ilham almış. Gözlük ve optik mağazaları dışında, birçok tekstil markasının mağazalarında gözlük koleksiyonlarını bulmak mümkün artık. Louis Vuitton, Marc Jacobs, YSL, Dkny Jeans, Jean's Paul Gaultier, CK Jeans, Armani Jeans, Guess, Just Cavalli, Diesel, Versace... Tabii bir de senelerin gözlük klasikleri var ki atlanmayacak kadar güzel ve cesurlar... Vintage modasının gözlükte bir numarası ve ülkemizde en çok satan gözlük marklarından biri Ray-Ban. Metal çerçeveli 'aviator' (havacı) modeli ve plastik ve rengârenk 'Wayfarer' modellerinden sonra bu sene de 'Clubmaster' modelini sokaklarda bolca görebiliriz. Ayrıca başka vintage gözlük takmak isteyenlere başka bir marka olan Persol'u önermek isterim. Steve McQuenn'in bir dönem reklam yüzü olduğu gözlükleri, 60'lı ve 70'li yılların gençleri hatırlayacaktır. Ülkemizde uzun yıllardır sevilen ve hemen hemen tüm optikçilerde satılan İtalyan Persol'un, özellikle 1957'de yaratılan, '649' modeli çok cool ve istenildiğinde ortadan katlanıp cebe de girebiliyor.. Persol markasını, kenarındaki gümüş okundan tanıyabilirsiniz. Bir de Ray-Ban Wayfarer'ın çok tutulmasının ardından özellikle Amerika'da Kanye West ve Daft Punk tarafından da takılan, hemen hemen aynı vintage çizgide, el yapımı 'Retrosuperfuture' gözlükleri var. Yine renkli, yine plastik ve çok iddialı.
Haberin fotoğrafları