Ünlü markalar çevreci çıktı
SİNAN ÖZEDİNCİK
02.05.2009
İLİŞKİLİ HABERLER
Ünlü markalar çevreci çıktı
Sosyal sorumluluk çalışmalarıyla gündeme gelen lüks markalardan bazı örnekler:
Zegna şirketi cashmere'de; a yünü elde ettiği Mongolia ve Peru'da, su membaları inşa etmiş. Bu membalar gitgide artan kuraklık çeken bölgelerde su tedarik edilmesini güvence altına almış, yerel çiftçilere yardım etmiş.
Gucci'nin dünya sorumluluk sertifikası olan SA 8000'i alan ilk lüks marka olduğuna dikkat çekiyor. Gucci Asya'ya valiz ve çantalarını, uçak yerine, gemicilik yoluyla göndermeyi inceliyor.
Bottega Veneta şimdiden ambalajlarını daha az materyal kullanacak ve nakliyede daha az yer tutacak şekilde tasarladı.
Balenciaga, LA'de enerji tasarrufu sağlayan ve yüzde doksanlara varan oranda doğal malzeme ile açılmış butiğinden gurur duyuyor.
Hermes ise vazgeçilmezi olan ipek eşarpların üretim prosesinde daha az su kullanmak için yeni yollar keşfediyor.
Stella McCartney'nin hem marka olarak hem de yeni çıkardığı organik kozmetik ürünleri "Care" ile sürdürülebilirliğin sadece gerekli değil aynı zamanda karlı olabileceğini kanıtlıyor.
İLİŞKİLİ HABERLER
Ünlü markalar çevreci çıktı
Yayın tarihi: 3 Mayıs 2009, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2009/05/03//haber,123F829DF3F84E1EBCD682BAD2F4F13C.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2009, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.