Vitrin tasarımıyla öne çıkan mağazaların en önemli temsilcisi Bergdorf Goodman. New York’taki mağazanın özellikle Noel zamanı için yaptığı tasarımlar, galerilerde sergilenecek kadar göz alıcı oluyor.
İLİŞKİLİ HABERLER
İklime değil, vitrine gelenlere...
İklime değil, vitrine gelenlere...
Vitrin deyince, sıra sıra dizilmiş mankenlerin farklı kıyafetlerle dışarıyı süzmeleri geliyor ilk önce aklımıza. Çok az marka özel vitrin tasarımına yöneliyor. Oysa biraz cesaret ve yönlendirmeyle, vitrinlere de tam anlamıyla bahar gelse fena mı olur?..
Kadınların en popüler kafa dağıtma yönteminin alışveriş olduğu malum. Her şeyin unutulduğu o zaman dilimi içinde bir ya da birkaç kıyafet almak, vitrindeki mankenin üzerinde gördüğü kemeri ya da çantayı aramak nedensiz bir huzur verir onlara. Alışveriş seanslarında vitrinlerin önemli bir rolü vardır. Kişiyi cezbeden renkli kıyafet ve aksesuvarlar teşhir edilir camekanın hemen ardında. Vitrin tasarımı da diğer mağazalar arasından sıyrılmak için hayati önem taşır. Ancak vitrin düzenlemesi başlı başına bir iş ve emek gerektirdiği için; dikkat çekici, bir hikâyenin anlatıldığı vitrin tasarımlarıyla çok sık karşılaşmamız mümkün olmuyor. Vitrin deyince, sıra sıra dizilmiş mankenlerin farklı kıyafetlerle dışarıyı süzmeleri geliyor ilk önce aklımıza, çok az marka özel vitrin tasarımına yöneliyor. Ancak Nişantaşı'ndaki Beymen Blender istisnalardan biri. Moda editörü Melis Ağazat ile ortak bir çalışmaya giren mağaza, bir ay süreyle Ağazat'ın 'petit poetry' isimli enstalatif çalışmasına mekân oldu. Melis Ağazat'ın Virginia Woolf'un Mrs. Dalloway karakterinden esinlenerek hazırladığı vitrinde, ünlü markalara ait ayakkabılar, saatler ve çantalar bir yemek masası üzerinde porselen yemek takımı ve kristal bardaklar arasında yer buldu kendilerine. 28 Nisan'a kadar teşhir edilen vitrin, yerini moda fotoğrafçısı Koray Birand'ın 'Shameless' isimli fotograf sergisine bıraktı ancak Beymen kreatif direktörü Murat Türkili, özel vitrin tasarımlarının süreceğini belirtiyor. Nişantaşı'nda dolanırken diğer vitrinleri de alıcı gözüyle incelemeye başladım. Escada'nın vitrinindeki mankenler farklı makyajları ve yüzleriyle öne çıkıyor. Louis Vuitton, ahşap kargo sandıkları kullanarak farklılık yaratmaya çalışmış, bu kutuların içine renkli çantalarını yerleştirmiş. Tod's geçtiğimiz yıl vitrin tasarımıyla TIME dergisinde en iyiler arasına girmişti ancak şu an Nişantaşı'ndaki magazasında, vitrin tasarımına ilişkin bir ipucu yakalamak mümkün değil. Valentino herhalde sadece kıyafetlere dikkat çekmek istediği için başsız mankenler kullanmayı tercih etmiş. Cengiz Abazoğlu'nun mağazası, baharı müjdeleyen abartılı beyaz güllerle çevrelenmiş. Benetton ise rastalısından çikolata renklisine kadar her milletten bir manken kullanmaya çalışarak markasının isimine layık olmaya çalışmış.
KOMBİNLER HAFTADA BİR DEĞİŞİYOR
Kanyon'da da durum pek iç açıcı değil. Türkiye'nin en şık alışveriş merkezinde yer alan mağazaların daha detaycı ve göz alıcı vitrinlerle karşımıza çıkmalarını beklerdik. Ancak sadece Harvey Nichols'ın vitrinleri bu kategoriye uygun bir tavır sergiliyor. Üç katlı olmasının da avantajını kullanarak birçok vitrin tasarımıyla potansiyel müşterilerini selamlayan mağazanın vitrin tasarımları için özel bir grup çalışıyor. Pamuklardan yapılan bulutlar ve bulutun üzerine oturmuş kadın mankenler, vitrinin de genişliğinden yararlanarak etkileyici bir hava yaratıyor. Vantilatörle verilen rüzgâr efekti, renkli ve uçuşan elbiseye hava katıyor. İpten gökyüzüne uzanan merdiven de cennete mi çıkıyor acaba? Tasarım ekibi, vitrin tasarımı ile ilgili şunları söylüyor: "Baharla ve yeni sezonla, yeni başlangıçlarla ilgili bir şeyler olsun istedik. Uçuşan, yüksek hissettiren ve hayal ettiren... Tam da bu sırada geçen sene yapmayı çok istediğimiz ancak bir türlü fırsatını bulamadığımız İngiltere Harvey Nichols'ın 2007'de tasarladığı 'Spring Dreams' vitrini tekrar çıktı karşımıza. Yılda beş farklı konseptte vitrin yapıyoruz. İki sezon, iki indirim ve bir yılbaşı vitrini... Anneler günü, babalar günü ya da sevgililer günü gibi özel günlerde ufak dokunuşlar yapıyoruz. Şu anda mağaza vitrinlerinde görmüş olduğunuz konsepti altı hafta önce hayata geçirdik ve haziran ayına kadar sergileyeceğiz. Ancak vitrindeki kombinler her hafta değiştiriliyor..." Mudo da vitrin tasarımına giren mağazalardan. Marka, Ümit Ünal'la işbiriliğine giderek İstinye Park mağazasının vitrinini özel bir tasarımla yeniledi. Ünal, Mudo-Perwoll işbirliğinden yola çıkarak tasarladığı vitrinde, kıyafetlerin önüne bir Perwoll şişesi silüeti yerleştirdi. Tasarımcı bu konuyla ilgili şunları söylüyor: "Yeni alışkanlıklar dönemi bu. En iyisine hazır olma ve kaybetmeden kazanma dönemi. Ne rengini kaybetmek hayatın, ne tarzından vazgeçmek..."
İLİŞKİLİ HABERLER
İklime değil, vitrine gelenlere...
Yayın tarihi: 2 Mayıs 2009, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2009/05/02/ct/haber,B773E116D5BD494F986C0467F74CE1DF.html
Tüm hakları saklıdır.