kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
2 Mayıs 2009, Cumartesi
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak Buzz
 
24 Saat
24 Saat

İhtiyaçtan değil, yeni heyecanlar için alışveriş

YAPRAK ARAS ŞAHİNBAŞ
17.04.2009
Türkiye'nin önemli deri üreticilerinden biri, Londra'da açtığı mağazayla o kadar ilgi gördü ki İngilizler birçok ürün için isimlerini bekleme listesine yazdırdı. Markanın baş tasarımcısı Fred Tutino ile konuştuk..
Londra'yı tanıyanlar, alışveriş kültürünün ağırlıklı olarak cadde üzeri mağazalar ve butiklerden ibaret olduğunu iyi bilir. Türkiye'de son yıllarda ardı arkasına açılan dev alışveriş merkezleri, fikir olarak Londralılara uzaktır. Daha doğrusu Westfield'e kadar 'uzaktı'. Şehrin bu yeni alışveriş merkezi geçtiğimiz ekim ayında Shepherd's Bush mevkiinde açıldı. 30 futbol sahası büyüklüğündeki Westfield, Avrupa'nın en büyük alışveriş merkezi unvanına da kavuştu. Neredeyse bütün ünlü yabancı markaların konuşlandığı bu yeni merkezde bir de Türk mağazası var ki, sık sık İngiliz dergilerine konu oluyor; çantaları 'it bag' olarak lanse ediliyor, Londralılar ceketleri için bekleme listelerine yazılıyor.
Deri ürünleriyle bilinen ama geçen yıldan beri büyük bir değişim yaşayan Desa'dan bahsediyorum.
Tasarım koordinasyonunu Fred Tutino'nun yaptığı 'yeni Desa' son bir yıldır hem hazır giyime, hem de yurtdışında büyümeye ağırlık veriyor.

- Bu ilgide yabancıların Türk derilerine olan merakının da etkisi var mı sizce?
- Hayır çünkü İngilizler Desa'nın Türk markası olduğunu bilmiyor.
Deri elbette markamızın önemli mirası ama yeni Desa, Birleşik Krallık'ta lüks marka olarak konumlanıyor.

- Koleksiyonun en çok hangi parçaları ilgi görüyor?
- Aslında Türkiye'den çok farkı yok ama özellikle kış aylarında metalik deri ceketlerden çok sattık.
Hatta yeni sezon için gümüş ve altın renklerini de yaptık. O kadar çok ilgi gördü ki, hemen bitti.
İnsanlar bekleme listelerine girdiler. Grazia dergisinin 'it çanta' olarak gösterdiği degrade model çok hızlı tükendi.

- Hızlı moda kavramında bir değişiklik gözünüze çarpıyor mu peki?
- Elbette. İnsanlar artık sezon sonunda kullanılamaz hale gelecek. 10 tane ucuz şey Tasarım sürecini Londra'da gerçekleştiren Tutino ile, İstanbul ziyareti sırasında bir araya geldik...

İNSANLAR HIZLI MODADAN SIKILDI
- Westfield'deki mağazayla ilgili nasıl tepkiler alıyorsunuz?
- Çok güzel. Müşteriler artık kendilerini iyi ve rahat hissedikleri mağazalar istiyorlar. Londra'daki mağaza da çok rahat ama bir o kadar da lüks. Yeni Desa'yı çok iyi anlatıyor aslında. Tabii ki sadece mağazayı değil, tasarımları da çok beğeniyorlar. almaktansa, aynı paraya daha az ama daha kaliteli şeyleri tercih ediyorlar. Kriz zamanlarında böyle olur. Biz de son bir yıldır bunu hissetmeye başladık. Diğer yandan insanlar hızlı tüketilen modadan sıkılmaya da başladı. Çoğu müşterimiz yeni bir şeye ihtiyaç duyduğu için değil, yeni deneyimler, heyecanlar için alışveriş yapıyor. Yeni duygular yaşamak istiyorlar ve bu duygulara karşılık gelen şeyleri satın alıyorlar.
Haberin fotoğrafları