kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
25 Nisan 2009, Cumartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Armanuş'un farkına varışınınresmi.

Baba ve Piç romanı tuvalin kırmızı aynasında yansıyor

24.04.2009
Elif Şafak'ın Baba ve Piç kitabındaki karakterler, ressam Faruk Yazıcılar'ın Biz, Siz, Onlar ve Tatlı Zehir Kalıntılar sergisindeki tablolarında buluştu..
Yazar Elif Şafak'ın 'Türk Milletini soykırımcı olarak gösterdiği' iddiasıyla yargılanan, daha sonra beraat eden ve kamuoyunda çok tartışılan Baba ve Piç romanındaki karakterlerden esinlenen tablolar, İstanbul'da bir sergide yer alıyor. Ressam Faruk Yazıcılar'ın Beyoğlu Sainte PulchLisesi sergi alanındaki Biz, Siz, Onlar ve Tatlı Zehir Kalıntılar sergisi, 11 tablodan oluşuyor. Yarın sona erecek sergideki karakterlerin tümü de, Baba ve Piç romanından. Sergiyi gezerken, kitaptaki anımsamayı ve unutmayı ve bunlarla ortaya çıkan toplumsal bilincin Asya, Armanuş, Zeliha ve Roze gibi karakterlere ait figürlerin yüzlerine nasıl yansıdığı, hemen dikkatimizi çekiyor. Yazıcılar, serginin ismini ve yola çıkış öyküsünü, "Kitabı ilk aldığım sıralar kafamda bir sergi hazırlama fikri zaten vardı. Kitabı okudukça kendi psikolojimle ne kadar uyuştuğunu gördüm. Kendi istediğim gibi mi davranıyorum yoksa toplumun mu diye sorduğum bir sırada bu resimlere başladım. Kitaptaki kadın kahramanların içsel durumlarının kendime uygun olduğunu düşündüm. Romandaki zıtlıklar da zaten serginin adının temeli oldu," diyerek anlatıyor. 32 yaşındaki ressam sergide Ermeni meselesini merkeze koymadığını vurguluyor ve ekliyor: "Bence bu meselenin bireysel sonuçları meselenin kendisini aşmış durumda. Amacım daha çok genel insanlık rollerinden yola çıkmak. Bu sergi de bir toplumsal meselenin yarattığı sonuçlarla ilgili bir kesit aslında. Zaten Şafak'da bir röportajında kitabı önyargılar yüzünden yazmaya karar verdiğini söylemişti." Yazıcılar, acıyı daha iyi ifade ettiğini düşündüğü için tablolarında genelde pastel tonlarda kırmızı ve bordo renklere ağırlık vermiş. Genç ressam Faruk Yazıcılar, sergideki bu ilginç figürlerin her birinin kendi ortamı içinde, hareket ve enerji halinde olduklarını kaydediyor.