Ekonomik krizle beraber tüketiciler artık evden çıkmak yerine, ihtiyaçlarını online alışveriş sitelerini kullanarak karşılamayı tercih etmeye başladı. İnternetin Türk kullanıcılar tarafından etkili biçimde kullanıldığını belirten Google Türkiye Ülke Müdürü Bülent Hiçsönmez kullanıcıların ürün satın almadan önce internette araştırma yaptığını, kendi araştırmalarının da bunu kanıtladığını ifade etti.
UCUZ ARANIYOR Hiçsönmez "Google'da aradıkları ürünün başına 'ucuz' yazmak neredeyse bir alışkanlık haline geldi. Tüm kategorilerdeki 'ucuz' aramalarında gözle görülür artışlar görüyoruz'' dedi. AB ülkelerinin son 4 yılda online satışları ikiye katladığını ifade eden Hiçsönmez ''İngiltere'de 2008'in ilk 6 ayında online satışlar yüzde 36 oranında artış gösterdi. Türkiye'de de online satışları yükselişe geçti'' dedi.