Üstün zekâlı bir çocuk avantaj gibi görünse de bu durum ancak çocuk özel eğitim aldığında bir anlam ifade ediyor. Peki bu çocukların eğitimi konusunda ne durumdayız?..
Tayvan'da, üstün zekâlı çocukların eğitim görmeleri için kurulmuş 300'den fazla ilköğretim okulunda 30 bin öğrenci eğitim görüyor. Üstelik Tayvan'da üstün zekâlılar için eğitim veren ilk ilkokul, bundan 24 sene önce kurulmuş. Türkiye'de ise üstün zekâlılar için eğitim veren ilk ilköğretim okulu yedi sene önce kuruldu ve burada 180 üstün zekâlı öğrenciye eğitim veriliyor. Bu karşılaştırmada ulaşmaya çalıştığım nokta, ülkemizde zekâ seviyesinin düşük olduğunu ima etmeye yönelik değil elbette. Sadece rakamlar, üstün zekâlılara yeterince önem vermediğimizi, özel eğitim koşulları yaratmadığımızı gösteriyor. Oysa ki ülkemiz için ileride son derece değerli olabilecek bu çocukların kendilerine uygun koşullarda eğitim görmeleri, bu çocukların zamanında keşfedilmeleri son derece önemli. Üstün zekâlı çocuğu keşfetme ve yönlendirmeye ilişkin detayları; Türkiye'nin ilk ve tek devlete bağlı olarak üstün zekalılara eğitim veren ilköğretim okulunun, Beyazıt İlköğretim Okulu'nun kurucusu Prof. Dr. Ümit Davaslıgil'den öğrendik.
Yayın tarihi: 11 Nisan 2009, Cumartesi Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2009/04/11/ct/haber,D97410150D1048708311A800D3959D9F.html Tüm hakları saklıdır.