kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
7 Nisan 2009, Salı
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Ön rapor açıklandı

CHA
Giriş Saati : 07.04.2009 18:54
Güncelleme : 07.04.2009 19:56
Yeni Haber
Ulaştırma Bakanlığı, BBP Genel Başkanı Muhsin Yazıcıoğlu ve beraberindeki 5 kişinin ölümüyle sonuçlanan kazayla ilgili ön raporunu açıkladı.

Kazaya ilişkin ön raporda, "pilotun rotaya ilişkin hava raporu alıp almadığının bilinmediği, havanın çok bulutlu olduğu ve görüş mesafesinin 2 kilometrenin altında olduğu, hava koşullarının görerek uçuşa uygun olmadığı, helikopterin kaza öncesi 2 saat yetecek kadar yakıtı olduğu, helikopterin ELT cihazının bulunduğu fakat kaza sırasında aletin anteninin kırıldığı, enkazın parçalarının yaklaşık 100 metrelik bir alana dağıldığı" ifade edildi.

Ulaştırma Bakanlığı, BBP Genel Başkanı Muhsin Yazıcoğlu ve beraberindeki 5 kişinin hayatını kaybettiği helikopter kazasıyla ilgili yapılan incelemelerde, kaza bölgesi hava koşullarının görerek uçuşa elverişli olmadığının ve orijinal bağlantı yerinde olduğu belirlenen ELT cihazının antenin çarpmanın tesiriyle kırılarak koptuğunun tespit edildiğini bildirdi.

Ulaştırma Bakanlığından yapılan yazılı açıklamada, helikopterin 25 Mart'ta Kahramanmaraş'ın Kızılöz köyü yakınlarında düşmesinin ardından üç kişilik Kaza Araştırma İnceleme Kurulu'nun olay mahalline intikal ettiği ve enkaz yerinin tespitinden sonra çalışmalara başlandığı belirtildi.

Açıklamada, Esas Hava Taşımacılık ve Turizm A.Ş'ye ait, TC-HEK tescilli, Bell 206-L4 tipi helikopterin, Kahramanmaraş ili Çağlayancerit ilçesinden 25 Mart saat 14.35'te, pilot Mustafa Kaya İstektepe yönetiminde, beş yolcuyla Kayseri/Erkilet Hava Meydanından yakıt alarak Yozgat'ın Yerköy ilçesine gitmek üzere havalandığı hatırlatıldı.

Kahramanmaraş meydan otoritesinin verdiği uçuş planına göre 2 saat 20 dakika havada kalabilecek yakıtı olduğu tespit edilen helikopterin Kayseri/Erkilet uçuş süresinin uçuş planında 1 saat 20 dakika olduğu
bildirildi.

Helikopterin, kalkışından yaklaşık 25 dakika sonra, 65 kilometre uzaklıktaki Kızılöz Köyü yakınlarındaki Kara Yakup Tepesi'nin kuzey yamacına çarparak düştüğü vurgulandı.

Yapılan tespitte, hava aracının gidiş yönüne göre, rotası üzerinde ilerlerken pervanesinin sola doğru 60 derece meyille karla kaplı dağlık alana çarptığı ve kazanın alt kızaklar ve gövde burun istikametinde yere çarparak oluştuğu anlatıldı.

''HAVA KOŞULLARI GÖREREK UÇUŞA ELVERİŞLİ DEĞİL''

Helikopter enkazının yaklaşık 100 metre karelik alana dağıldığı ve alanın karla kaplı olması nedeniyle 2 metrelik alanda elde edilen parçalar üzerinde inceleme yapıldığı, küçük parçaların dağılım mesafesinin ise tam olarak tespit edilemediği bilgisine yer verilen açıklamada şunlar kaydedildi:

''Yapılan incelemelerde kaza bölgesi hava koşullarının görerek uçuşa elverişli olmadığı, görüş mesafesinin 2 kilometrenin altında (350-400 metre) bulunduğu, bulut alt tavanının 450 metreden düşük olduğu, havanın 8/7 oranında yoğun bulut tabakasıyla kaplı olduğu tespit edilmiştir. Pilotun yalnızca Kahramanmaraş meydanına ait meteoroloji bilgilerini aldığı ses kayıtlarından tespit edilmiştir. Ancak uçuş rotasına ait ayrıntılı meteoroloji raporlarını aldığına dair herhangi bir kayda rastlanmamıştır.

Enkaz alanında yapılan incelemede helikopter enkazı üzerinde ELT cihazı görülmüş; cihazın orijinal bağlantı yerinde olduğu, gövde üzerindeki antenin bağlantı yerinden çarpmanın tesiriyle kırılarak koptuğu tespit edilmiştir. Cihaz enkazdan alınarak Kahramanmaraş Cumhuriyet Başsavcılığına tutanakla teslim edilmiştir. Akabinde ek bir tutanakla incelenmek üzere Kurul tarafından Savcılıktan alınmıştır. Cihazın neden sinyal göndermediği ile ilgili kesin hükümler yapılacak testlerden sonra kamuoyuyla paylaşılacaktır.

Helikopterin gövde ve diğer parçaları enkaz alanından taşınarak teknik incelemeye tabi tutulacak, alınan sonuçlar nihai kaza raporuna işlenecektir. Teknik İnceleme, test ve müteakip çalışmalar; Uluslararası Sivil Havacılık Örgütünün 'Ek13 Dokümanı' çerçevesinde ABD/NTSB, Kanada/TSB ve Almanya/BFU teşkilatlarıyla birlikte yapılacaktır.''