kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
2 Nisan 2009, Perşembe
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Yabancı alıcı çetin çıktı Türkleri masada terletti

PINAR ÇELİK
02.04.2009
Yurtdışı satın alım ofisleri müşterilerinin uygun fiyata kaliteli ürün isteklerini dinleyip rotayı Çin'den Türkiye'ye çevirdi. Firmalar fiyat kırdırmak için kıyasıya pazarlık etti..
Dünyanın en büyük tekstil firmalarının temsilcileri Türkiye'nin en büyük tekstil firmalarının yöneticileriyle pazarlığa oturdu. AMC Target, Stefanel, Mitsubishi, Marks & Spencer gibi 14 firmayı Ritz Carlton Otel'de kurulan alandaki masalarda ağırlayan Hey Tekstil, Sanko, Erak, Eroğlu, Yeşim Tekstil gibi 25 büyük tedarikçi firma en çok fiyatta zorlandı. Yabancı alım ofis temsilcileriyle sıkı bir pazarlığa oturan Türk firmalar bir yandan fiyat düşürmek için uğraşırken bir yandan da müşterileri; dizayn, kısa süreli teslimat, kalite talepleri konusunda ikna etmeye çalıştı.

Dizaynı da üretimi de bizden bekliyor, az sipariş veriyorlar
* YEŞİM TEKSTİL: Bu yıl satıcı çok ama alıcı az. Siparişler azalıyor ama bir üründen istenen özellikler gittikçe artıyor. Koleksiyonlarımıza kuş kondurmaya çalışıyoruz. Fiyat noktasında çok sıkı pazarlık yapmaya çalışıyorlar.
* HEY TEKSTİL: Firmalar artık daha moda ürünleri koleksiyonlarına koyuyorlar. Çünkü mağazalarda daha albenisi olan ürünler satılıyor artık. Yüksek stoklu çalışmak hem maliyetli hem de riskli olduğu için az adetli ve farklı model alımlar yapıp ürün bittikçe sipariş veriyorlar. Kur avantajından dolayı artık daha rahat fiyatlandırma yapıyoruz.
* MİTHAT GİYİM: Bu öyle bir krizki Çin'deki rakibim beni arayıp size imalat yapalım diyor. Yurtdışında ciddi anlamda spor giyime bir yöneliş var. 20 yıl önce klasik pantolon yüzde 60, kot pantolon yüzde 40 satarken şimdi satışın yüzde 60'ını kot, yüzde 20'sini spor yüzde 20'sini ise klasik giyim oluşturuyor. Spor giyimde Türkiye başarılı olduğu için bu bir avantaj ama kur avantajı için çok geç.
* GENCE TEKSTİL: Alımlarda yüzde 30 bir daralma var. Firmalar fiyatları ve adetleri yükseltirken kaliteyi yükseltmek istiyorlar. Artık bir tasarım ekibi olan, hızlı sipariş teslim eden firmalarla çalışmak istiyorlar. Uygun fiyata tasarım ürünleri en hızlı şekilde teslim eden firmalar bu dönemin kazananı olacak
* SANKO: İhracat düştü ama son bir aydır iyi gidiyoruz. Türkiye üretimde hızlı olduğu için yabancı firmaların hızlı koleksiyon değişimlerine cevap verebiliyor.

Hızlı ve kalitelisinizfiyatı ise konuşuruz
* STEFANEL: Bu yıl Türkiye'den yapacağımızalımları yüzde 30 artıracağız. Türkiye pamuk vedenim işinde çok iyi. Denimde Çin ile çalışırkenkrizden sonra Türkiye'den almaya karar verdik.
* MARKS & SPENCER: Türkiye moda konu-sunda kendini çok geliştirdi. Firmalar da globalkrizin çok fazla etkilemediği moda ve hız verenülkelerle çalışmayı tercih ediyorlar. Türkiye debu ülkelerden biri.
* MITSUBISHI CORPORATION: Biz Japonfirmasıyız ve alımlarımızı Çin'den yapıyoruz.Müşteriler kaliteye odaklanınca Türkiye'yeodaklandık. Türkiye teslimatta çok hızlı amahala fiyat ile ilgili anlaşmada zorluk çekiyoruz.
* AMC TARGET: Türkiye'de fiyat tutturamadı-ğımız için Serbest Ticaret Bölgeleri'nde yatırım-ları olan Türk firmalarıyla çalışmayı tercih ediyo-ruz. Bu yıl alımlarda yüzde 10 düşüş olur. Yıl or-tasında fiyat indirimleri aldık bu iyi bir gelişme.
Haberin fotoğrafları