Alışveriş eş dosttan AVM'lere kaydı
Capacity Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Tarkan Yurdaay, krize rağmen ziyaretçi sayısı ve ciroda düşüş olmadığını söyledi..
Capacity Alışveriş Merkezi'nin Genel Müdürü Tarkan Yurdaay, 16 aylık süre içinde günde ortalama 60 bin ziyaretçi ağırladıklarını, bunun aylık ortalama 2 milyon ziyaretçiye karşılık geldiğini söyledi. Capacity'deki toplam 187 mağazanın aylık ortalama 35 milyon dolar ciro elde ettiğini kaydeden Yurdaay, krize rağmen ziyaretçi sayısında ve cirolarda bir gerileme olmadığını bildirdi. 2009 hedeflerini günlük ortalama 65 bin ziyaretçi olarak açıklayan Yurdaay, cirodaki minimum hedeflerinin de 2008 seviyesini korumak oldarak ifade etti. Capacity'nin gece saat 02.00'ye kadar açık olması uygulaması sayesinde ekstra gelen ziyaretçilerin toplam ziyaretçi sayısının yüzde 3.52'sini oluşturduğunu anlatan Tarkan Yurdaay, mağazaları, "gizli müşteri" uygulamasıyla denetlediklerini ve raporlama yaptıklarını bildirdi. Türkiye'de alışveriş merkezlerinin özellikle son 2-3 yılda artış gösterdiğini belirten Yurdaay, "Eskiden eşinden dostundan alışveriş yapan tüketiciler, alışveriş merkezi kültürünü kabul etmeye başladılar" diye konuştu. Yurdaay, Capacity'nin toplam ziyaretçilerinin yüzde 13.75'nin yabancı turistler olduğunu da kaydetti.
Yayın tarihi: 2 Nisan 2009, Perşembe
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2009/04/02//haber,67B4332B52CD454B810C4A535310C81B.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2009, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.