İETT’nin yaptırdığı araştırmaya göre Avcılar-Söğütlüçeşme hattını tercih eden yolcu sayısı günde ortalama 150 bin artarken, yolcuların yüzde 28’i ile 30’u metrobüsü indirimli ya da ücretsiz kullanıyor.
Yeni hat son bir ayda 4 milyon kişiyi taşıdı
Çağdaş ÇETİNDEMİR - SABAH
31.03.2009
Metrobüsü Anadolu Yakası'na taşıyan Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme etabının faaliyete geçtiği 3 Mart'tan bu yana İETT'nin kazancı da 3.5 milyon TL arttı..
Açılışını 3 Mart'ta Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın yaptığı Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme metrobüs hattını son 28 günde 4 milyondan fazla kişi kullandı. Söğütlüçeşme etabının açılmasıyla Avcılar-Söğütlüçeşme metrobüs hattını tercih eden yolcu sayısı günde ortalama 150 bin artarak 700 bini aştı. Yeni etapla, İETT'nin kasasına 3.5 milyon TL'yi aşkın ek para girdi. Metrobüsü kullanan her yolcu, tek bir sefer için 1.3 TL tutarında ödeme yapıyor. Ancak İETT'nin yaptırdığı araştırmaya göre yolcuların yüzde 28'i ila 30'u metrobüsü indirimli ya da ücretsiz kullanıyor.
'LASTİK TEKERLEKLİ TRAMVAY' Polis, engelli, sarı basın kartı sahibi medya mensubu gibi yasanın ücretsiz ulaşım hakkı tanıdığı çok sayıda yolcu metrobüsü ücretsiz kullanıyor. İstanbul'da hızlı erişim imkânı sağlayan metrobüs, Avcılar-Topkapı hattında 5 yüz 67, Topkapı-Zincirlikuyu hattında ise yüz 98 günden bu yana çalışıyor. 3'üncü etapla Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme arası 24 dakikaya, Avcılar-Söğütlüçeşme arası 63 dakikaya düşmüştü. Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme etabıyla, Phileas model metrobüsler İstanbullular'ın hizmetine girmişti. "Lastik tekerlekli tramvay" olarak bilinen metrobüs, daha önce hizmete giren Capacity model otobüslere göre yüzde 25 ila 40 arasında yakıt tasarrufu sağlıyor.