kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
21 Mart 2009, Cumartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

"İndirimi stoktaki ürünlere de yansıtacağız"

AA
Giriş Saati : 21.03.2009 10:52
Güncelleme : 21.03.2009 15:53
Yeni Haber
Beyaz eşya ve elektronik ürünlerinde yüzde 6,7 oranındaki ÖTV'nin geçici olarak sıfırlanmasının piyasaya etkileri konusunda bayiler temkinli yaklaşırken büyük zincirler, iki kata varan artış hedefleri koyuyor.

Tesco Kipa AŞ Gıda Dışı Kategori Müdürü Tümay Yavrucuk, beyaz eşya ve elektronik ürünlerinde getirilen ÖTV'nin geçici olarak sıfıra indirilmesinin stoktaki ürünleri kapsamadığını, ancak firma olarak stoktaki ürünleri de buna dahil etme kararı aldıklarını söyledi.

Yaşanan ekonomik dalgalanma nedeniyle elektronik ve beyaz eşya pazarında yüzde 20 daralma olduğunun hesaplandığını, geçen dönemde kuru sabitleyen kampanyalarla bu grupta yüzde 5'lik satış artışı yakalamayı başardıklarını belirten Yavrucuk, ÖTV teşviğinin getireceği hareketlilikle birlikte yıl sonunda satışları iki kat artırmayı planladıklarını bildirdi.

Vergi teşviği haberlerinin duyulmasıyla birlikte elektronik reyonlarında hareketliliğin gözlenmeye başladığını ifade eden Yavrucuk, ÖTV indirimleriyle birlikte yapacakları kampanyaların bekleyen talebi tetikleyeceğini iddia etti.

İzmir Beyaz Eşya Satıcıları Derneği Başkanı Metin Aztekin ise ÖTV teşviğinin bayilere hiçbir katkısının olmadığını ifade etti.

Haberlerin duyulması sonrası insanların bayilere geldiğini, ancak ürün fiyatlarına yansıyan indirimin çok düşük kalması nedeniyle alım yapmaya yönelmediğini dile getiren Aztekin, şöyle konuştu:

''Getirilen teşvik oranı 550 TL'lik bir LCD televizyonda 35 TL'lik bir indirim getiriyor. Bu indirimi biz zaten yapıyorduk. Vatandaş, bu indirimi yeterli bulmuyor. Vergi teşviğinin bayilerin satışlarına ancak yüzde 1'lik bir katkı getirdiğini söyleyebiliriz. Otomotivdeki hareketlilik beyaz eşya ve elektronik ürünlerinde gözükmüyor.''

Aztekin, krizin satışlarda yüzde 40'a varan oranda daralma yarattığını belirterek, vergi teşviğinin bu zararı kapatamayacağını savundu.