Türk halkı enerji tasarrufu için gereksiz lambaları söndürüyor
Yapılan ankete göre Türk halkının yüzde 96'sı enerji verimliliği konusunda duyarlı. Kişisel olarak alınan önlemlerin başında ise yüzde 79 ile gereksiz lambaların söndürülmesi bulunuyor..
GfK Türkiye tarafından 16 ilin kentsel kesimlerinde yaşayan toplam bin 311 kadın ve erkek tüketici ile "yüz yüze anket tekniği" kullanılarak gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarına göre görüşülenlerin yüzde 96'sı enerji tasarrufunun önemli olduğunu belirtti. Enerjinin verimli kullanılması için yapılanların başında "Gereksiz yanan lambaların kapatılması" yüzde 79), "Diş fırçalarken banyo yaparken boşa akıtılmaması" (yüzde 74), "Enerji tasarruflu lambalar ampuller kullanılması" (yüzde 58) gibi önlemler geliyor. Her dört kişiden üçü TV buzdolabı çamaşır/bulaşık makinesi, müzik seti vb elektronik ürünler satın alırken enerjiyi tasarruflu kullanan ürünler olmasına dikkat ettiğini belirtiyor. "Pek dikkat etmiyorum" diyenlerin oranı ise sadece yüzde 11. Araştırmaya katılanların yüzde 80'i tasarruflu lambalar, yüzde 29'u normal lamba (akkor flamanlı lamba) ve yüzde 1 ise floresan lambalar kullandığını belirtiyor.
BULAŞIK ELDE YIKANIYOR
Ankete katılanların yüzde 72'si evinde hangi sınıf beyaz eşya bulunduğunu bilmezken eğitim düzeyi iyi durumda olan ve yaşları genç olanlar beyaz eşya alırken bu duruma dikkat ettiklerini belirtiyor, Türkiye kent genelinde bulaşıkların elde yıkanma oranı ise halen yüzde 62. Bulaşık Makinesi kullanmayanların oranı AB sosyo-ekonomik kesimde yüzde 28'e inerken bu oranın DE sosyo-ekonomik kesimde yüzde 82'ye yükseldiği görülüyor. Bulaşıkların elde en çok yıkandığı bölge Akdeniz iken ikinci sırada Doğu Anadolu ve hemen ardından Güneydoğu Anadolu ve Ege geliyor. Bulaşık makinesinin en çok kullanıldığı bölge ise Marmara ve ardından çok az farkla İç Anadolu.
Yayın tarihi: 8 Mart 2009, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2009/03/08//haber,059451141E604238BA19F35C5CB3A9F8.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2009, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.