kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
26 Şubat 2009, Perşembe
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Kazada ölen pilotlar kokpitten çıkarıldı.

Türkiye'yi yasa boğan düşüşteki üç şüphe

26.02.2009
İşte iddialar: Yakıtı bitti pilot, hemen iniş yapmak istedi. İnişte teknik arızadan motorları sustu. Kaptan pilot ikinci pilotlara uçuş eğitimi veriyordu. İkinci pilot, uçağı yanlış indirdi..
Türk Hava Yolları'nın (THY), İstanbul-Amsterdam seferini yaparken düşen ve 9 kişiye mezar olan uçağın kaza nedeni konusunda üç kritik şüphe öne çıktı. Kazanın ardından Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nde kriz masası oluşturdu. Ulaştırma Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Suat Hayri Aka, Sivil Havacılık Genel Müdürü Ali Arıduru ile ilgili daire başkanları kriz merkezinde gün boyu bir araya gelerek, kazayla ilgili durum tespiti yaptı.

BAKAN, BİNGÖL'DE ÖĞRENDİ
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, kazayı açılış ve seçim etkinlikleri için gittiği Bingöl'de öğrendi. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) ve THY, Bakan Yıldırım'ı sık sık telefonla gelişmeler hakkında bilgilendirdi. Ulaştırma Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Suat Hayri Aka, uçağın motorlarından birinin düştüğü ve uçağın eğitim uçuşu yaptığı yönündeki iddiları yanıtladı. Aka, "Bunlar için çok erken. Bizde bu konuda henüz bir bilgi yok, çalışmalar devam ediyor. Zaman içinde sizlere bilgi vereceğiz" dedi. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü; yurtdışında bulunan 3 uzmanını Hollanda'ya gönderdi. Kazanın, nedenini ortaya çıkarmak için Hollanda Sivil Havacılık otoritesinin başkanlığında Türk Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (gözlemci) ve Boeing temsilcilerinden oluşan kaza kırım heyeti görev yapacak. Heyet, yapacağı incelemenin ardından kaza nedenine ilişkin rapor hazırlayacak.

İŞTE KAFALARDAKİ 3 ŞÜPHE
* UÇAĞIN YAKITI BİTTİ:
Uçağın, yakıtı bitti. Pilot, en kısa sürede iniş yapmak istedi. Pilot, ustaca bir manevrayla piste yakın bir noktadaki yumuşak zemin olan toprak zemine indi.

* MOTOR SUSTU: Uçağın, inişe geçişi sırasında teknik bir arıza nedeniyle motorlar sustu. Pilot, arıza üzerine uçağı, en az hasar yaratacak hesaplamayla uygun mesafedeki toprak zemine indirdi.

* EĞİTİM YAPILIYORDU: Uçakta kaptan pilot Hasan Tahsin Arısan'ın yanı sıra ikinci pilot olarak Murat Sezer ve Olgay Özgür bulunuyordu. Arısan, uçuş sırasında ikinci pilotlara aynı zamanda uçuş eğitimi veriyordu. İkinci pilot, eğitimi sırasında uçağı pist yerine yanlış bir yere indirdi.