kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
26 Şubat 2009, Perşembe
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Turkcell'in abone sayısı 1.6 milyon arttı

ANKA
Giriş Saati : 26.02.2009 16:12
Güncelleme : 26.02.2009 17:16
Yeni Haber
Turkcell, 2008 yılında 1.6 milyon yeni abone kazanarak toplam abone sayısını Türkiye dahil faaliyette bulunduğu sekiz ülkede 62 milyona ulaştırdığını açıkladı.

Turkcell'in 2008 yılı gelirleri TL bazında yüzde 8 artarak toplam 8 milyar 845 milyon TL'ye çıkarken, yabancı para cinsinden gelirleri de yüzde 10.1'lik artışla 7 milyar dolara ulaştı.

Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, 2008 yılı sonuçlarını açıklamak üzere düzenlediği basın toplantısında, Turkcell Grup'un 2008'de net karının dolar bazında yüzde 36 artarak 1.8 milyar dolara, Türk lirası bazında da yüzde 32'lik yükselişle 2 milyar 312 milyon TL'ye çıktığını açıkladı. Genel Müdür Ciliv, tarihi olarak nitelediği kriz ortamının yarattığı zorlu koşullara rağmen 2009 yılı için 1.3 milyar doları Türkiye'de, 300 milyon doları da Ukrayna ve Belarus'ta olmak üzere grup toplam 1.6 milyar dolar yatırım yapacaklarını, 3N ihalesi için de sadece lisans bedeli olarak 860 milyon TL ödediklerini söyledi.

"SABİT GENİŞ HATTA DA BÜYÜYECEĞİZ"

Ciliv, 3 N ihale sürecinin devam ettiğini, bu alanda fiber kablo yatırımlarına hız vereceklerini belirterek " Türk Telekom'dan bu konuda hizmet alıyoruz ve memnunuz da ancak, Tellcom ile kendi fiber optik altyapımızı daha güvenilir ve daha güçlü hale getireceğiz. Ve sabit geniş bantta da büyüyeceğiz. Bu yatırımlar sayesinde kablo kapasitesi 75 misli genişleyecek. Şimdi cep telefonu kullanıcıları sadece ses ve SMS gönderirken 3 N sayesinde her türlü data ve video gönderimi de mümkün hale gelecek" dedi.

Genel Müdür Ciliv, Turkcell'in Türkiye'de pazar payının 2008 sonu itibariyle yüzde 56 olduğunu hatırlatarak 2009'da mobil hat penetrasyonunun geçen yılın çok az üstünde gerçekleşmesini beklediklerini, bu nedenle pazar payının ve abone sayısının da 2008 seviyesinde kalacağını öngördüklerini aktardı.

"NUMARA TAŞINABİLİRLİĞİNDEN NET 90 BİN ABONE KAZANDIK"

Ciliv,31 Aralık 2008 sonu itibariyle Turkcell'in Türkiye'de abone sayısının yüzde 4.5 artarak 37 milyon adete ulaştığını, 9 Kasım-31 Aralık tarihleri arasında numara taşınabilirliği uygulamasında da 90 binin üzerinde net abone kazandıklarını belirtti. Ciliv, fatura hat aboneliklerindeki artışa büyük önem verdiklerini belirterek " 2008 yılında fatura hat abone sayımız bir önceki yılın 6.4 milyonluk rakamına karşı 2008'de yüzde 17 gibi önemli bir yükselişle 7.5 milyon adete çıktı. Yani 1.1 milyon gibi yüksek bir rakamda yeni faturalı abone kazandık. Kontörlü olarak nitelenen ön ödemeli abone sayısı da bir önceki yılın biraz üzerine çıkarak 29.5 milyon adet oldu" dedi.

Ciliv, ekonomideki yavaşlamaya rağmen Turkcell'in abone başına aylık ortalama gelirinin (ARPU) 18.4 TL olarak bir önceki yılla aynı düzeyde gerçekleştiğini,abone başı aylık kullanım dakikasının da(MOU) yüzde 25.7'lik artışla 95.9 dakikaya yükseldiğini kaydetti. Ciliv'in verdiği bilgiye göre Turkcell'in Amortisman, Vergi ve Faiz Öncesi Kar (AVFÖK) rakamı yıllık bazda yüzde 1.8 düşerek 2.6 milyar dolar oldu ve 2007'de yüzde 41.5 olan AVFÖK marjı da 2008'de yüzde 37 olarak gerçekleşti.

"CİDDİ ZORLUK VE REKABETE RAĞMEN GÜÇLÜ SONUÇLAR ELDE ETTİK"

Süreyya Ciliv konuşmasında global piyasalardaki çalkantının yanı sıra 2008'in son çeyreğinde TL'nin Dolar karşısında yüzde 25'lik değer kaybetmesinin geçen yılki finansal performansı olumsuz etkilemesine karşın, Turkcell Grup'un yılın tümünde güçlü finansal sonuçlar elde ettiğini söyledi. Ciliv şu değerlendirmeyi yaptı:

"İş dünyası tarihinin en zorlu yıllarından biri olan 2008 yılı performansımızdan çok memnunuz. Global kriz faaliyet gösterdiğimiz başlıca piyasaları olumsuz etkilerken, bu zorluklara ve ciddi rekabete karşın güçlü sonuçlar elde ettik. Türkiye'de Pazar payındaki liderliğimizi korurken, abone sayımızla birlikte trafikteki ve gelirdeki payımızı artan rekabet ortamında yükselttik.Yüzde 27 oranında gelir artışı elde ettiğimiz takma değerli servisler alanında önemli ilerlemeler kaydettik. Katma değerli servislerden sağladığımız gelirler Grubumuzun toplam gelirlerinin yüzde 14'ünü oluşturdu."

Turkcell'in yurtdışı iştirakleri hakkında da bilgi veren Genel Müdür Ciliv, Ukrayna'da yüzde 20 pazar payına ve 11.6 milyon aboneye sahip olduklarını, satış gelirlerinin de yüzde 71 artarak 439 milyon dolara ulaştığını söyledi. Ciliv, yüzde 41.45'lik payı elinde bulundurdukları Fintur kapsamında yer alan Kazakistan, Azerbaycan, Moldova ve Gürcistan'da toplam abone sayısını yüzde 19'luk artışla 12.8 milyona çıktığını, konsolide gelirlerin de yüzde 23'lük arışla 1 milyar 823 milyon dolar olarak gerçekleştiğini kaydetti.

"MOBİL PAZARLAMA DEVRİMİ YAŞANACAK"

Turkcell'in Türkiye'nin en değerli şirketi ve en değerli markası olduğunu, dünyada ise 25'inci büyük teknoloji şirketi olduğunu ifade eden Ciliv "GSM sektöründe 15 bin 100 adet baz istasyonu ile en fazla baz istasyonuna sahip durumdayız. Türkiye çapında yüzde 99'luk kapsama alanı ile nerdeyse ulaşmadığımız nokta kalmadı. 2008 yılında 6 milyon müşterimize 120 milyon TL fayda yarattık" bilgisini verdi.

Turkcell'in, başarıya ulaşmasında uluslar arası alandaki iştiraklerinde büyümenin yanı sıra etkin marka iletişimi yapmalarının,yenilikçi katma değerli servisleri sunmasının, faturalı hat abone sayısını arttırmasının ve 3 N'de A tipi lisans alarak mobil internet ve geniş bant uygulamasına hazır hale gelmesinin önemli rolü olduğunu söyleyen Süreyya Ciliv şöyle dedi:

"Şu anda dünya da 4 milyar cep telefonu kullanıcısı var. Bu rakam 6 milyara çıkacak. Dünyada şu an internet kullanıcısı ise 1 milyarın biraz üzerinde. Mobil internet sayesinde internet kullanımı çok daha yaygınlaşacak ve belki bu oran yakın bir gelecekte 4 milyarlı rakamlara ulaşacak. Turkcell sadece ses odaklı bir şirket olmaktan çıkarak mobil servisler odaklı bir şirket oldu. Bize göre mobil pazarlamada bir devrim yaşanacak dünyada."

"SABİTTEN MOBİL TELEFONA KAYIŞ SÜRECEK"

Toplantıda soruları yanıtlayan Genel Müdür Civil, 2009'a yönelik istihdam konusunda " Kesin rakam vermemiz mümkün değil. Ancak binli rakamların çok üzerinde olacağını söyleyebilirim. Yaratacağımız yeni istihdam Turkcell'in ve genel ekonomisinin büyümesine paralel olacak. İşler gelişmeli, karlılığımız artmalı ve büyümeliyiz ki istihdam yaratabilelim. 1.6 milyar dolarlık yatırım hedefimiz önemli bir işgücü arzı ortaya çıkaracaktır" dedi.

Sektörde yaşanan rekabet ve 55 TL'ye her yöne sınırsız konuşma kampanyalarıyla ilgili bir soruya da Ciliv şu yanıtı verdi:

"Biz bu tür bir tarife ile Avea'nın nasıl kar edeceğini çözemedik doğrusu. Ancak Turkcell olarak bizde bu tür kampanyalara müşterilerimiz için en uygun tarifeler çıkararak cevap verdik. Cep telefonunda fiyatlar aşağı düştükçe sabit hatlardan buraya kayış sürecektir. Bu da pazarı büyütecek ve işimize gelecek bir gelişmedir. Ancak şunu belirtmeliyim ki en ucuz tarife en iyi tarifedir görüşü doğru değil. Önemli olan karlı ve kaliteli ve uygun fiyatlı bir tarifeyi uzun vadede sürdürebilmek ve bunun için gerekli yatırımları yapabilmektir."

Ciliv, 2009'da da büyümeye devam edeceklerini ancak bir büyüme oranı şu aşamada veremeyeceğini belirterek, rekabetin süreceğini, mobil hatların yanı sıra sabit internet ve sabit hatlarda da pazarın rekabete açılması gerektiğini söyledi.

"MİLLİ PİYANGO İLE İLGİLENİYORUZ"

Ciliv, Turkcell'in nakit varlığının güçlü olduğunu, yurtdışı piyasalarda uygun fırsatlar ortaya çıktığında satın almalarla ilgilenebileceklerini belirterek, Türkiye'de de Milli Piyango ihalesi için ön yeterlilik başvurusu yaptıklarını aktararak "Milli Piyango ihalesini kazanırsak, ilk etapta mevcut dağıtım kanallarını kullanacağız ve teknolojiyi bu alana nasıl adapte edebiliriz konusunun yanı sıra bu işi nasıl geliştirebilirizin de planlarını yapacağız" dedi.