kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
18 Şubat 2009, Çarşamba
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Ar-Ge müdürü Ayşegül Yanık'ın küçük bir deneyle kanıtladığı konsantre yaklaşımı özellikle karbon salınımının önüne geçiyor.

Aile bütçesi sarsılınca Türk kadınları zoraki çevreci oldu

PINAR ÇELİK
18.02.2009
Krizde daha az elektrik ve su faturası ödemek için tasarrufa yönelen Türk kadınları ön yıkamayı azaltıp, çamaşır makinesine koyduğu çamaşır miktarını ikiye katladı..
Dünyada en fazla ön yıkama yapan lider ülke Türkiye. Ancak ülke krizle sarsılınca Türk kadını da üzerine düşeni yapmışa benziyor. Posta kutularına bırakılan elektrik ve su faturalarından bıkan kadınlar çamaşır yıkama alışkanlıklarını da değiştirdi. Omo'nun Gebze'deki üretim tesisinde konuşan Unilever Türkiye Ev ve Kişisel Bakım Ar-Ge Müdürü Ayşegül Yanık, kadınların hem bir kerede yıkadığı çamaşır miktarını artırdığını hem de daha az ön yıkama yapmaya başladığını söyledi. Türk kadınının kriz öncesinde bir kerede 6 kilo alabilen makinede 3.4 kilo çamaşır yıkadığını vurgulayan Yanık, "Artık bir kerede 5 kilo çamaşır yıkıyorlar" dedi.

ÖN YIKAMA AZALDI
Kısa vadede beyaz eşya üreticilerinin ön yıkama programı olmayan makineler üreteceklerini vurgulayan Yanık "Türkiye'de yüzde 44 oranında ön yıkama yapılırken bu oran İspanya'da yüzde 3. Bir yıl boyunca ön yıkama yapılmadığı taktirde 18 milyon TL'lik tasarruf ya da 4 Ömerli Barajı'nı dolduracak kadar su tasarrufu sağlanabilir. Bir hane 2 aylık su faturasından ya da 1.5 aylık elektrik faturasından tasarruf edebilir" diye konuştu.

SATIŞTA DÜŞÜŞ YOK
Ekim ayında Omo'nun 9 kiloluk paketlerden 6 kiloluk paketlere geçtiğini, içeriğinin ise aynen kaldığını dile getiren Unilever Türkiye Deterjan Kategorisi Ürün Müdürü Çiğdem Yıldız, tüketicinin ilk etapta küçültülmüş ürünü yadırgadığını ancak satışlarda ciddi bir düşüş yaşamadıklarını, yıl sonuna kadar raflarda konsantre olmayan deterjan kalmayacağını ifade etti. Yıldız ayrıca Türkiye'deki tüketicilerin yüzde 88'inin çevre konusunda duyarlı olduğunu ancak yıkama başına sera gazı salınımında Türkiye'nin dünya şampiyonu olduğunu vurguladı.