kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
5 Şubat 2009, Perşembe
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Yüzde 40 indirimli pırlanta

AA
Giriş Saati : 05.02.2009 15:43
Güncelleme : 05.02.2009 17:18
Yeni Haber
Pırlantalı mücevher üreticisi, Kasabi Kuyumculuk Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Akın, nihai tüketiciye direkt ulaşmak için perakendeye girme kararı aldıklarını, mağaza açmadan internet ve telefon aracılığıyla pırlantayı yüzde 40 daha ucuz satacaklarını kaydetti.

Sade-İş, pırlantalı mücevher üreten şirketi Kasabi Kuyumculuk aracılığıyla ve Jasabi markasıyla perakende sektörüne giriş yaptı.

Mehmet Akın, ''Jasabi'' markasıyla perakendeciliğe girişlerini kamuoyuna duyurmak için düzenledikleri basın toplantısında, bugüne kadar üretici olarak faaliyet gösterdiklerini ve perakende satış yapmadıklarını anlattı.

Yılda 60 bin adet pırlantalı mücevher ürettiklerini ve bunun yüzde 60'ını yurt dışına ihraç ettiklerini ifade eden Akın, pırlantalı mücevheri, kendileri ürettiği için maliyetlerinin perakende mağazalarına göre daha düşük olduğunu, bu maliyet farkını, nihai tüketiciye yansıtacaklarını söyledi.
Akın, ''Üretimden tüketiciye, doğrudan satış yaparak fiyat avantajını tüketici lehine ciddi oranda kullandırmak istiyoruz. Türkiye'nin en büyük üretici firması olarak pırlantayı orta direğin rahatça erişebileceği fiyat bandında tüketiciye sunacağız. Mağaza açmayı düşünmüyoruz. Perakende satışlarımızı, www.jasabi.com sitesi üzerinden veya telefonla siparişle yapacağız. Bu şekilde pırlantayı yüzde 40 daha ucuza satacağız'' diye konuştu.

Kuyumcukent'teki fabrikasında yılda 10 bin karat pırlanta işleyen Kasabi Kuyumculuk'un, 300 çalışanıyla yılda 100 bin parça pırlanta işleme kapasitesine sahip ''en büyük'' üretici konumunda olduğunu aktaran Akın, www.jasabi.com adresinden pırlanta satın almak isteyen tüketicilerin ayağına kadar pırlanta koleksiyonunu götüreceklerini kaydetti.

Akın, ''Tüketiciler web sitemize girdiklerinde istedikleri pırlantayı anında satın alabilecekler. Kredi kartıyla taksit imkanı sağlayacağımız sitemizde telefonla sipariş de mümkün olacak. Ürünü görmek isterlerse kendileri randevu ile Show-Room'umuza gelebilecekler ya da biz kendilerini ziyaret edeceğiz. Her alışveriş merkezinde ya da her caddede mağazamız olmayacak ama bize ulaşanlar buna değdiğini görecek."

Perakende satışını alternatif kanallara taşıyarak ''çığır'' açmak istediklerini dile getiren Akın, Türkiye'de pırlanta satışında ürün iadesinin çok zor olduğunu da belirterek, perakendede satacakları pırlantayı yüzde 15 fiyat eksiği ile anında geri alım garantisi verdiklerini bildirdi.

Akın; ''Türkiye;de ikinci el pırlanta para etmez diye bir kanaat hakim. Tüketici pırlantasını bozdurmaya gittiğinde kuyumcusu ya satın almıyor ya da 'Alırım ama 6 ay sonra paranı öderim' diyor ya da sadece başka bir ürünle değişim şansı sunuyor. Biz bu anlayışı da değiştireceğiz. Uluslararası sertifikalı satacağımız ürünümüzü bize geri getirene anında parasını iade edeceğiz. Ürünlerimizin, ömür boyu bakım ve onarım garantisi ile arkasındayız'' dedi.

Rusya ve Arap ülkeleri başta olmak üzere Avrupa ve Amerika'ya pırlanta ihraç ettiklerini, Türkiye'de ise Antalya, Bodrum ve Kemer'de toptan mağazaları aracılığıyla turistlere pırlanta satışı yaptıklarını belirten Akın, kişiye özel defileler düzenleyerek pırlanta tasarımlı ürünler de hazırladıklarını söyledi.

Pırlanta üzerindeki Özel Tüketim Vergisi'nin (ÖTV) düşürülmesi durumunda, ihracatta önlerinin açılacağını belirten Akın, dünyanın bir çok ülkesinde kişiye özel, pırlanta tasarımlı ürünler hazırladıklarından söz etti.
Yatırımlarını azaltmadıklarını anlatan Akın, ''Şu ana kadar krizin etkisini hiç görmedik. Bu yıl da görmeyeceğimizi düşünüyorum. Çünkü dersimizi hep iyi çalıştık. Krizde hiç işçi çıkarmadık. Yıllık üretim adetimizi 80 bin adete çıkarıp nihai tüketiciye daha çok ulaşmayı düşünüyoruz. 2008 yılında üretimimiz, 400-450 kilo civarındaydı. 2009'da bu rakamı yüzde 20 artırmayı planlıyoruz'' diye konuştu.

Kasabi Kuyumculuk Grup Koordinatörü Lale Tüzün de bugüne kadar perakende satış yapmadıkları halde, bu yönde çok talep aldıklarını ve bu talebi değerlendirmek amacıyla bu kararı aldıklarını bildirdi.
Müşterilerin siparişi telefonla de verebileceklerini belirten Tüzün, ''Tektaş isteyen bir müşterimiz aradığında, 5 adet ürünle kendisine gideceğiz. Hizmeti müşterinin ayağına götüreceğiz'' dedi.

Bu hizmetin İstanbul'la sınırlı olmadığını, hemen hemen tüm Türkiye'de uygulayacaklarını belirterek, ikinci el ticareti de yapacaklarını söyledi.
Tüzün, 14 Şubat Sevgililer Gününe özel 400 YTL ile 1.400 TL arasında değişen fiyatlardan satışa başladıklarını da sözlerine ekledi.

PIRLANTALI MERMİ

Dubai'de bir müşterilerine 2 milyon 500 bin dolarlık pırlanta tasarımlı özel bir silah tasarladıklarını. Pırlantalarla süslenen silahı gazetecilere gösteren Akın, silahın, pırlantasız değerinin yaklaşık 60 bin dolar olduğunu, mermi çekirdeklerinin de pırlantalarla süslendiğini belirtti.

Toplantının ardından gazetecilere üretim tesisini gezdiren Kasabi Kuyumculuk yetkilileri, pırlantalı mücevherin geçirdiği aşamaları gösterdi. Gümüş, mum gibi materyallerle kalıbı hazırlanan mücevher, sırasıyla dökümhanede kauçuk kalıplara alınıp altına dönüştürülüyor.

Burada, ham altına dönüştürülerek yarı mamul haline getirilen mücevher, temizliğinin yapılması amacıyla, cilahaneye gönderiliyor. Cilahaneden de geçen mücevhere, mıhlama atölyesinde taşlar yerleştiriliyor ve sunuma hazır hale geliyor.