kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
18 Ocak 2009, Pazar
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak Buzz
 
24 Saat
24 Saat

Yine aynı yolu kullanacağız

17.01.2009
- Korsanlığın gerçekleştiği güzergâh yine kullanılacak mı?
- Evet çünkü o güzergâh kullanılmak zorunda. Orası Panama Kanalı kadar önemli deniz yollarından biri. Başka bir rota olunca 25 günlük yolun uzaması söz konusu. Gemilerin günlük kiraları çok yüksek olduğu için bu yol kullanılmak zorunda. Yılda 20 binden fazla gemi bu yolu kullanıyor.
Oranın kullanılmaması diye bir şey söz konusu değil. Oraya çözüm bulunması gerekiyor. Dünyanın en fakir yerlerinden biri ama aynı zamanda dünyanın en stratejik yerlerinden biri.
Petrolü olsa büyük devletler oradaki sıkıntıyı çözerlerdi. Orada güvenliği sağlamak için birkaç gemi yetmez; belki 200 gemi koymak gerek. Gemiye girildikten sonra yapılacak hiçbir şey yok zaten. İçinde tanklar olan bir gemi var. Fania diye, o eylül ayından beri orada. Hâlâ kurtarılamadı. Amerikan Savaş gemileriyle karşı karşıya duruyorlar, bir şey yapamıyorlar.
Geminin içinde Rus tankları var, tam kriz oldu, kimse çözemiyor. Korsanların gemiyi neye göre seçtiklerini de bilmiyorum ama tamamen tesadüf bence.

- Orada da korsanlar gruplara ayrılmış durumda galiba...
- Evet çeteler var, o gruplarda bir ay önce birleştiler ve bir lider seçtiler kendilerine. Epey organize oldular. Bu paranın tesliminin çok kolay olmadığı söylendi bize. Çünkü para teslimi sırasında, paranın başka korsanlar tarafından çalınabileceğini söylediler.
Böyle bir şey olsa tarihe geçerdik.
Teslim kısmı en zoru. Biz kara kara en başından itibaren bunu düşündük, 'Nasılsa anlaşacağız parada ama bu parayı nasıl teslim edeceğiz,' diye. Çek veremezsiniz, banka hesabına transfer edemezsiniz, daimi konumuz oydu. Ya denizden teslim ediliyor, orada bir zırhlı römorkör varmış, o yolla teslim ediliyormuş, o sekiz dokuz günü buluyor. En iyisi bizim yaptığımız gibi 'airdrop' sistemi oldu. Uçak bir noktaya kadar gitti ve paraşütle para gemi güvertesine atıldı.

-Para tesliminden sonra hemen gemiyi terk ettiler mi?
-Hayır, o para on saat falan sayıldı.
Çünkü para sayma makineleri da yoktu; elle tek tek saydılar. Akşama doğru terk ettiler gemiyi. Uçak yoluyla ödemeyi yaparken tüm personeli güverteye çıkarttırdık ve 20 kişi gördük. Buna 'proof of life' deniyor.