kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
4 Ocak 2009, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Bakan Yıldırım GSM şirketlerini savundu

Giriş Saati : 04.01.2009 13:16
Güncelleme : 04.01.2009 16:32
Yeni Haber
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, cep telefonları ile arama yapıldığında ekranda beliren "aktif aramalar" yazısının kontör kaybına neden olduğu iddialarıyla ilgili olarak "basında yer alan haberlerin doğruluğu konusunda bilgi talebi içeren tüketici başvuruları intikal etmiş olup sözkonusu durumdan mağdur olduğunu bildiren herhangi bir tüketici şikayeti ulaşmamıştır" dedi.

Yıldırım, MHP Adana Milletvekili Yılmaz Tankut'un soru önergesine verdiği yanıtta, cep telefonları ile arama yapıldığında ekranda beliren "aktif aramalar" yazısının Avea ve Vodafone tarafından ücretlendirilmediğini Turkcell'de ise arayan kullanıcının kendi isteği ile aranan kişiye ulaşılamadığını bildiren anons ve sinyal sesinden sonra sesli mesaj bırakması halinde ücretlendirme yapıldığını söyledi.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım MHP Adana Milletvekili Yılmaz Tankut'un, "Cep telefonları ile arama yapıldığında ekranda beliren "aktif aramalar' yazısının kontör kaybına neden olduğu' yönündeki iddialara ilişkin soru önergesini yanıtladı. Telekomünikasyon Kurumu'na basında, iddialarla ilgili yer alan haberlerin doğruluğu konusunda bilgi talebi içeren tüketici başvurularının yapıldığını belirten Yıldırım ancak söz konusu durumdan mağdur olduğunu bildiren herhangi bir tüketici şikayetinin ulaşmadığını kaydetti. Bakan Yıldırım Avea, Vodafone ve Turkcell'in uygulamaları hakkında da bilgi verdi.

ABONE TALEP ETMEDİĞİ SÜRECE TELESEKRETERE YÖNLENDİRİLMİYOR

Telesekreter hizmetinin hiçbir Avea hattı için otomatik olarak tanımlanmadığı ve abone tarafından özel olarak talep edilmediği sürece abonenin hattına gelen hiçbir çağrının Telesekreter servisine yönlendirilmediğini belirten Bakan Yıldırım, Avea tarafından "abonenin telefonu kapalı veya ulaşılamazken arayanların ücretlendirilmediği" ni kaydetti.

VODAFONE DA ÜCRETLENDİRMİYOR

Vodafone'nun "aktif aramalar" şeklinde bir ifade yerine "etkin aramalar" ifadesini kullandığını vurgulayan Bakan Yıldırım, ekranında "etkin aramalar" yazısının görüldüğü çağrılarda abonenin, arama yaptığı zaman kendisinin ya da aranan abonenin ekstradan ücretlendirilmesinin söz konusu olmadığını bildirdi. Gerek "Vodafone arayanı bildir" servisine yapılmış olan yönlendirme gerekse de abonenin kendisinin yaptığı yönlendirmelerden ötürü, aramanın yönlendirildiği numaraya herhangi bir ücretlendirme yapılmadığını vurgulayan Yıldırım, abonelerin Vodafone arayanı bildir servisi dışında kendilerinin aktive ettiği bir yönlendirme mevcut ise bunu kendi istekleri dahilinde gerçekleştirmiş oldukları ve isterlerse bu yönlendirmeyi iptal edebileceklerini söyledi.

TURKCELL'DE ANONS ÜCRETSİZ SESLİ MESAJ ÜCRETLİ

Turkcell'in "Kim Aramış" servisini otomatik olarak uyguladığını belirten Yıldırım, aranan kişiye ulaşılamadığını bildiren anonsun ücretsiz olduğunu ancak anonsun ardından sinyal sesinden sonra sesli mesaj bırakılmasının ise ücretli olduğunu söyledi. Yıldırım, "Ülkemizde hizmet sunan GSM şirketleri ile Telekomünikasyon Kurumu arasında imzalanmış olan imtiyaz sözleşmeleri mevcuttur ve GSM firmaları bütün faaliyetlerini bu sözleşme çerçevesinde yürütmektedirler. Gerek Telekomünikasyon Kurumu düzenlemelerine ve gerekse imtiyaz sözleşmelerine aykırı olan hiçbir faaliyete izin verilmemektedir" dedi.

(ANKA)