Timur Bayındır-TUROB Başkanı: Yerli acentelerle çalışanlar sıkıntıda 2009'a ilişkin öngörülerimiz çok flu. Taksim bölgesinde özellikle de yurtdışı ile çalışan otellerin rezervasyonları iyi gidiyor. O bölgede çok büyük problemler yok. Ancak yerli firmalarla çalışan, seminer, toplantı organizasyonlarında problemler var. Şirketler krizden etkilendikleri için toplantılarını yavaşlattılar hatta dondurdular.
Koray YETİK-TYD Genel Sekreteri: Turizm yatırımları yarı yarıya iner Piyasalarda bankalardan kaynaklanan bir daralma var. Rotatif krediler durdu. Bu durum yatırımcılarda sıkıntı yarattı. Turizmde işler kredi ile yürüyordu. Turizm sektöründe yılda 1.5-2 milyar dolarında yatırım olurdu. Bu rakam yarı yarıya gerileyecek. Hatta durma noktasına gelebilir. Ali Kızıldağ-Calista Luxury Resort Genel Müdürü: Kalite-fiyat dengesinde alternatif oluruz 2009'un 2008'in altında geçeceğine inanmıyorum. Türkiye'ye hep ortanın altı ve düşük gelir gurubu geliyor deniyordu. Ancak son yıllarda yüksek gelir gurubunu da çekmeyi başarmıştık. Şimdi Türkiye bu insanlar kriz nedeniyle sınırlı bütçelerle nerede iyi tatil yaparım dediklerinde en iyi alternatif olarak Türkiye akla gelecek. Çünkü Türkiye fiyat-kalite dengesini en iyi kuran ülke. Rusların dünyada tatile çıkmaları Türk operatörler sayesinde oldu. Şimdi de İran, Ürdün, Suriye, Bulgaristan gibi pazarlarda artış gözleniyor. Türkler yeni pazarlara açılma konusunda antrenmanlılar.
İskender Dilek- Sheraton Çeşme Oteli Yönetim Kurulu Bşk. Yard.: Büyük kampanyalar hazırlıyoruz Ağırlıklı olarak iç pazarla çalışıyoruz. Bu nedenle de son dakika satışlarını bekliyoruz. Şu anda bir durgunluk gözlense bile iç pazarda kış aylarında yaz rezervasyonları yapılmıyor. Bu yaza büyük kampanyalarla gireceğiz. Bu sadece krizden kaynaklanan kampanyalar değil. Bu nedenle geçen seneki rakamları yakalayacağımıza inanıyoruz. Otelimizdeki toplantı organizasyonları ise çok önceden yapılmasında dolayı 2009 dolu, bir sıkıntı yok.
'Nakit yoksa hisse senediyle öde' Avrupalı ve ABD'li tur operatörleri 'çılgın indirim' kampanyalarına başladılar. Almanya'da "rezervasyonunuzu yapın, eğer işsiz kalırsanız paranızı geri veriyoruz" kampanyaları yapılmaya başladı. ABD'de ise "Otele ödeyecek paranız yoksa hisse senetlerinizle ödeyebilirsiniz" şeklinde kampanyalar yapılıyor. Baraner, şirketlerin altından kalkamayacakları garantiler verdiklerini söylüyor. Bazı çok akıllı kampanyaların yanında "deli saçması" diye tarif ettiği kampanyaların devam edeceğini ve rekabetin kızışacağını söylüyor