Dünyanınen büyük e-ticaret sitelerinden birisi olan Alibaba.com'un Başkan Yardımcısı Arthur Chang ve Strateji Geliştirme Bölüm Direktörü Brian A. Wong, kriz döneminde internet üzerinde e-ticaret'in yüzde 40 arttığını söyledi. 36 milyon kayıtlı kullanıcısı ve 7 milyon KOBİ'ye hitap eden sitenin Türkiye'de de 160 bin kullanıcısı bulunuyor. SABAH'ın sorularını yanıtlayan Cahng ve Wong küresel kriz nedeniyle Çin'de birçok KOBİ'nin zor durumda kaldığını ve battığını ancak Alibaba.com'u kullananlar arasında yaşanan batış oranın çok az olduğuna dikkat çekti. Geleneksel yöntemlere göre site üzerinden satın alma için harcanan zamanın yüzde 75 azaldığını belirten Wong, uçak yolculuğu, fuarlara katılma gibi birçok ticari işin de bu sayede büyük oranda azaltıldığını söyledi. Dolayısıyla ticaret yaparken KOBİ'lerin büyük maliyet avantajları elde ettiğini ve bu sayede serpilip büyümelerine büyük katkı sağladıklarını söyledi.
160 BİN TÜRK SİTEDE Türkiye'ye ilk defa geldiklerini ve Türkiye'de Alibaba.com kullanımının Avrupa'nın ikinci sırasında yer aldığını söyleyen Chang, "Türkiye'de üye sayımızı kısa sürede 160 binin iki katına çıkarmak istiyoruz. Bunun için de yerli bir ortaklık kurmak istiyoruz. Değişik ortaklık modelleri burada öne çıkabilir. Önemli olan Türkiye'de bulacağımız ortak ile vizyonumuzun örtüşmesi" diye konuştu.