kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
15 Aralık 2008, Pazartesi
Sabah
 
Haberler Spor Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Magazin Sağlık Televizyon Yazarlar Kültür Sanat
 
24 Saat
24 Saat

Yeni trend: Hastalıkların simgesi renkli kurdeleler

DİDEM SEYMEN
11.12.2008
Kanseri yenen bisikletçi Lance Armstrong'un sarı bilekliği, 2004 yazında bir moda akımı yarattı. Sarı bilekliklerden sonra çıkan birçok renkli bileklik ve kurdele, çeşitli hastalıklarla savaşa destek için satılıyor..
Dünyaca ünlü bisikletçi Lance Armstrong, kansere karşı verdiği mücadele sırasında taktığı sarı bileklikle, bir moda akımı başlattı. Üzerinde 'Güçlü yaşa' yazan bu bileklikten sonra, başta başka renkte bileklikler ve rengarenk kurdeleler olmak üzere birçok aksesuvar, kalpten AIDS'e çeşitli hastalıklarla mücadelenin sembolü haline geldi. İşte hastalıklara meydan okumak amacıyla kurulan vakıflar tarafından, hastalara destek olmak için satışa çıkarılan başlıca aksesuvarlar:

Sarı öncü!
Kanseri yenen bisikletçi Lance Armstrong'un sarı bilekliği, 2004'e damga vurdu ve bir moda akımı yarattı. Kendi adını taşıyan vakfıyla kanser hastalarına destek veren Armstrong'un bağış için satışa çıkardığı sarı bilekliklerin üzerinde, 'Güçlü yaşa' yazıyordu. Her fırsatta kanserin sadece yaşlılara özgü bir hastalık olmadığını vurgulayan Armstrong; bileklikleri piyasaya sürdüğü gün, "Kanserli gençlere yılmadan mücadele etmeleri, büyük hayaller kurmaları ve güçlü yaşamaları öğretilmeli" demişti.

Meme kanseri için pembe!
Moda dünyasının meme kanserine karşı verdiği mücadele ise, 22 yıl önce Nancy G. Brinker'in pembe kurdele takmasıyla başladı. O günden bu yana, dünyaca ünlü modacılar ve markalar bu hastalıkla ilgili tıbbi araştırmalara finansal kaynak sağlamak için uluslararası kampanyalar düzenliyor. Kozmetik markası Estee Lauder'in her yıl gerçekleştirdiği 'Meme Kanseri Bilinçlendirme Kampanyası' bunlardan yalnızca biri. İngiliz markası Burberry de; her yıl göğüs kanserinin sembolü olan pembe rengin kullanıldığı özel koleksiyonun satışından elde edilen gelirin yüzde 30'unu, Meme Kanseri Araştırma Vakfı'na bağışlıyor. Wolford markası ise, siyah çoraplara pembe kurdele ekleyerek meme kanseri ile mücadeleye destek veriyor. Bu çorapların satışından elde edilen gelirin yüzde 10'u, meme kanseri ile savaşan derneklere aktarılıyor.

Kıpkırmızı!
AIDS ile mücadelenin rengi ise kırmızı! Louise L. Hay, 1985'te altı AIDS'li hasta ile bir terapi grubu oluşturup AIDS'le mücadele hareketini başlattı. Hareketin simgesi olarak da kırmızı kurdeleyi seçti. Kırmızı rengin seçilmesinin nedeni, bir aşığın bağlılığını ifade etmesiydi. Kurdele takan kişi hastalığı tanıdığını, AIDS'lilerin haklarını savunduğunu ve AIDS'le mücadeleyi yarıda bırakmayacağını kabul ediyordu. Kırmızı kurdeleyi halkla tanıştıran kişi ise Jeremy Irons oldu. Irons, 1991'de Tony Ödülleri'nin galasına yakasına kırmızı kurdele takarak katıldı. Kırmızı renk, AIDS'le mücadelede sadece kurdelede kalmadı. Rock grubu U2'nun solisti Bono'nun geçen yıl başlattığı 'Product Red' kampanyasına katılan firmalar, i-Pod'dan ayakkabıya, telefondan kredi kartına kırmızı renkte ürünler satışa sundu. Ürünlerden satın alanların ödedikleri paranın bir kısmı, AIDS'le savaşan derneklere aktarıldı.
Haberin fotoğrafları