kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
7 Aralık 2008, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

"Her şey dahil" sistemi

AA
Giriş Saati : 07.12.2008 11:33
Güncelleme : 07.12.2008 12:00
Yeni Haber
''Her şey dahil'' sisteminde çalışan oteller, bu kapsamdaki hizmetlerini müşterilerine önceden bildirecek.

Kültür ve Turizm Bakanlığı Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliğinden yapılan yazılı açıklamada, Kültür ve Turizm Bakanlığının, ''otellerin tercih ettiği 'her şey dahil' sistemindeki aksaklıkları gidermek için yapılan, belgeli işletmelerin uygulayacakları fiyat tarifelerinin hazırlanması ve onaylanmasına ilişkin genel ilkeleri'' düzenleyen tebliğinin, Eylül ayında Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdiği hatırlatıldı.

Tebliğe göre, bu sistemi uygulayan otellerin bundan sonra her türlü yeme-içme ve yan ünite hizmetlerinin hangi sürelerde sunulacağı, sunuş biçimleri ve fiyatlarını, açıkça fiyat formunda belirtmek zorunda olduğu belirtilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

''Ayrıca sistemi uygulayan işletmelerden, yiyecek-içecek ürünleri ile diğer hizmetlerin sunumunda süre sınırı veya ayrı ücret ödeme zorunluluğu getirenler de bu uygulama konusunda müşterilerini önceden bilgilendirecekler.

Ülkemizde yaygın olarak tercih edilen 'her şey dahil' pazarlama sistemini uygulayan otellerde tatillerinin geçirecek olan tatilciler, ilgili otellerin sezon boyunca sunacakları hizmetlerin neler olduğunu, günün hangi saatlerinde yararlanılabilineceğini, bu hizmetlerin hangi saatler dışında ücretli olduğunu ve ödenecek ücret miktarını önceden öğrenebilecek.

Oteller tarafından kayıt altına alınması zorunlu bu bilgilere Bakanlık kontrolörlerince yapılacak denetimlerde özellikle dikkat edilerek, aksine hareket edenler hakkında 2634 sayılı yasa çerçevesinde idari yaptırım uygulanacaktır.''

Açıklamada, bu düzenlemeyle eksik bilgilenmenin giderilmesi, işletme-acente ve müşteri arasında sorun yaşanmamasını ve bu yöndeki müşteri şikayetlerinin azaltılmasının amaçladığı ifade edildi.