Alper’in restoranının mutfağı (solda) stüdyoda sıfırdan inşa edildi. Ada’nın dükkânı da (sağda) baştan aşağıya yenilendi.
İLİŞKİLİ HABERLER
Filmdeki her objenin bir anlamı var
Filmdeki her objenin bir anlamı var
Dekorları ile dikkat çeken Issız Adamfilminin Sanat Yönetmeni Murat Güney, stüdyoda yoktan var ettiği mekânları anlattı.....
Son günlerin en çok konuşulan filmlerinden biri hiç kuşkusuz Issız Adam. Öyle ki arkadaş sohbetlerinde herkes bu filmden bahsediyor, insanlar sinema salonlarında yer bulabilmek için bekliyor. Filmi seyreden çoğu insan aynı yorumu yapıyor. "Senaryo etkileyici, oyunculuklar başarılı..." Filmde öne çıkan bir başka öğe ise mekânlar ve mobilyalar. Üstelik en dikkat çeken mekânlardan mutfak, Alper'in evi, Ada'nın evi ve Ada'nın dükkânı sıfırdan yapılan yerler, yani dekor. Filmin Sanat Yönetmeni Murat Güney, Issız Adam'ın çok beğenilen mekânlarının yaratılma aşamasını anlattı...
- Issız Adam filminde senaryo kadar, mekânlar da ön plana çıktı. Filmi seyredenler, "Ne kadar güzel ev, mutfak," yorumları yaptılar. Oysa günümüz filmlerinde sanat yönetmenliği çok ön plana çıkmaz. Bugünü şekillendirmek daha mı zor bir iş?
- Aslında ne geçmişi ne de bugünü şekillendirmek zor değil.
İkisi de aynı diyebilirim. Ben daha önce Babam ve Oğlum ve Çemberimde Gül Oya'da çalıştım. O dönemin bütün gazetelerini araştırdım. İnsanlar o zamanlarda ne yer, ne içermiş, kimi dinlermiş, hangi siyasi görüş ön plandaymış... Bu bilgilere ulaştıktan sonrası zaten çok zor değil.
- Sanat yönetmeni olarak sizin göreviniz nedir?
- Film karesinde gördüğünüz hiçbir şey tesadüf değildir.
Karakterlerin giydiklerinden yediklerine kadar her şey önceden hesap edilir. Alper'in evi, Ada'nın dükkânı, Alper'in evde kot üzerine düz tişörtler giymesi, Ada'nın daha çok askılı bluzları tercih etmesi... Bunların hepsini en ince ayrıntısına kadar hesap ediyorum.
Tabii bunu yönetmen ve senaristin istekleri doğrultusunda yapıyorum.
- Karakterlerin yediklerine, içtiklerine de mi siz karar veriyorsunuz?
- Evet, ama bunları yönetmenden veri alarak yapıyorum. Çağan (Irmak) ne istediğini çok iyi bilen biri.
Örneğin film çekilmeye başlamadan günler önce biz Çingene Vapuru'nda ne giymeliler, ne yemeliler, Ada fotoğraf makinesini yanına almalı mı, tüm bunları konuşmuştuk.
- Alper'in evi, mutfak, Ada'nın evi ve Ada'nın dükkânı... Dört mekânı sıfırdan kurmuşsunuz. Neden var olanları değiştirmek yerine bu yolu seçtiniz?
- Dört mekân değil, Tarsus'taki kasaba evi de sıfırdan yapıldı.
Hatta ağaçlandırması bile sonradan yapıldı. Çağan'ın kafasında istediği bazı mimari özellikler vardı. Önce bu yerleri bulduk. Sonra da karakterlere göre sıfırdan inşa ettik. Mutfak aslında restoranın gerçek mutfağı değil. Stüdyoda baştan yapıldı.
Ada'nın evi de Most Production'ın alt katındaki ofisti. Buraya Çağan karar verdi. Ofisi boşalttık ve Ada karakterine uygun olarak yaptık.
Alper'in evi içinse Galata'da bir yer kiralandı.
- Bardaklardan kalemlere kadar bütün eşyaları siz mi seçtiniz?
- Çağan'la birlikte karar verdik her şeye. Alper karakteri nereden alışveriş eder bunu düşündük.
Alper'in evini yüzde 90 Mudo'dan döşedik. Mutfakta ise Habitat eşyaları var. Bazı aksesuarlar da Nuxx'tan.
- Ada'nın eşyalarında ise daha çok Çukurcuma etkisi var gibi...
- Evet, Çukurcuma'daki eskicileri çok kullandık. Ama zücaciyecilerden Ikea'ya kadar pek çok yeri dolaştık. Çünkü Ada, sık sık perdelerini değiştiren, eşyalarını yenileyen biri.
- Peki bu eşyalar için firmalar size sponsor oluyorlar mı?
- Sinema filminde sponsorluk olmaz. Bu daha çok diziler için geçerlidir. Yine de bu filmde bize Mudo bir jest yaptı. Filmde kullanılan tüm eşyaları, geri vermek şartıyla kullanmamıza izin verdi.
- Evde Alper karakterine uymayan bir obje kullandınız mı?
- Mutfakta Mudo'dan mat kırmızı kahvelik ve şekerlik kullandık. Evin mutfağı, geri kalanından daha farklı. Çünkü Alper'i en çok mutfak eşyaları cezp ediyor. Yemek yaparken kendisini mutlu hissediyor. Bu nedenle mutfak eşyaları seçerken biraz daha renkli objelere kayabildik. Bir de Alper'in en çok değiştirdiği şey nevresim.
Çekimlerde 15 farklı nevresim kullandık.
İLİŞKİLİ HABERLER
Filmdeki her objenin bir anlamı var
Yayın tarihi: 30 Kasım 2008, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/11/30/pz/haber,C89047F7FE8D4B998FDBCD9B4345F565.html
Tüm hakları saklıdır.