kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
18 Kasım 2008, Salı
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Adana franchising'de pilot bölge olacak

Giriş Saati : 18.11.2008 10:28
Güncelleme : 18.11.2008 17:20
Yeni Haber
Franchising Derneği (UFRAD) Başkanı Mustafa Aydın, ''Adana'daki lokal kalmış, marka olduğu halde farkında olmayan yatırımcılara, markalaşma sürecinde yardımcı olmak için Adana Ticaret Odasıyla (ATO) protokol imzalayacağız'' dedi.

Aydın, temaslarda bulunmak üzere geldiği Adana'da, Anadolu Ajansı Bölge Müdürü Ercan Halıcı'yı ziyaretinde, yürüttükleri franchising çalışmalarında Adana'yı pilot bölge olarak seçtiklerini, bu kapsamda kent yöneticileri ve sektör temsilcileriyle bir araya geldiklerini söyledi.

Adana'daki lokal kalmış, marka olduğu halde farkında olmayan yatırımcılara, markalaşma sürecinde yardımcı olmak için ATO ile protokol imzalamak için ön görüşmeler yaptıklarını ifade eden Aydın, şöyle devam etti:

''Bu kapsamda, yardımcı olunacak markaların, özellikle gıda, tekstil ve kuyumculuk sektöründe, Adana'da, medya, Ticaret ve Sanayi odaları ile Valilik tarafından oluşturulacak komisyonla seçilmesi gerekmekte. Biz seçime karışmıyoruz, seçilen bu markaların dünya markası haline gelmesi konusunda 'işi bize bırakın' diyoruz. Yaptığımız görüşme sonrası ATO'da bir UFRAD ve Franchising Masası oluşturuldu.''

DANIŞMANLIK VE DESTEK ŞART

Yatırımcıların, çok güzel ürün ve hizmetler çıkardıklarını ama markalaştırılmadığı için lokal kaldığını vurgulayan Aydın, ''21'nci yüzyılda 'marka' satıyor. Türk tekstilci üretiyor, yurt dışında marka konup 10 katı fiyata satılıyor. Parayı, satan kazanıyor. Bizim yaptığım bir çok ürün böyle. Örneğin 'bardakta mısır' birden patladı'' dedi.

Her ne yapılırsa yapılsın, örneğin şalgamın sunuş şeklinin, onun kıymetli olacağını ifade eden tarz yaklaşımın, onu markalaştırdığını ifade eden Aydın, şöyle devam etti:

''Siz altını çöpe atsanız dönüp bakılmıyor, ama demir altın gibi pazarlanabiliyor. Yıllardır iğneyle kuyu kazarak ortaya çıkarılan bir ürün, bir anda üretenin ellerinden kayıp gidiyor. Örneğin bir başkası çıkıp, şalgama güzel bir ambalaj yapıyor, bir mantar tıpa ve kurdele takıyor, bir yaldızlı yazı yazıyor, o marka alıp başını gidiyor.''

Mahalli yatırımcıların bir danışmanlık ve eğitim almasında, kendi bölgesindeki meslek odaları, basın ve üniversiteler gibi öncü rol üstlenecek kurum ve kuruluşlara ihtiyacı olduğunu ifade eden Aydın, yerel yatırımcıların muhakkak bulundukları çemberi yırtmak zorunda olduğunu, aksi halde bir yere varamayacaklarını savundu.

AA