- Türklerin çikolataya ilgisi nasıl? - Çok fazla olduğunu söyleyemem. Fransızlar, İsviçreliler ve Amerikalılar yılda kişi başı ortalama 9-10 kilo çikolata tüketiyorlar. Bu oran Türkiye'de ise sadece bir kilo. - Sanırım biz şeker ihtiyacımızı baklava gibi geleneksel tatlılarımızla gideriyoruz. - Evet bu da bir neden olabilir. Ama bunun artması gerekiyor. Çikolata hem çok sağlıklı, hem de insanı mutlu eden bir yiyecek. Dünyada çikolatanın yarattığı etkiyi yaratabilecek başka hiçbir yiyecek yok. Bir de Türkler çekirdek delisi. Bakıyorum çekirdek paketini eline alan bırakamıyor, keşke onun yerine çikolata yiyor olsanız. - Türkiye'de daha çok fındıklı, fıstıklı ya da sütlü çikolatalar var. Oysa yurtdışında naneli, karamelli, çilekli, yoğurtlu çikolatalar revaçta. Sanırım çikolata zevki de ülkeden ülkeye farklılık gösteriyor. - Evet. Örneğin tüketici anketi yaptık ve Türklerin naneli çikolataya pek de sıcak bakmadıkları ortaya çıktı. Çorbada nane kullanmaya bayılıyorsunuz ama iş çikolataya gelince kabul etmiyorsunuz. - Peki Türkiye'de en çok hangi çikolata satıyor? - Bizim Nestle olarak en çok satan çeşidimiz; Damak yani Antep fıstıklı çikolata. Ama bunun dışında Türkiye'de en çok fındıklı, fıstıklı ve sütlü satıyor. Fındık üretiminde ilk sırayı aldığınız için, fındık size çok uyan bir tat. - Karamelli, çilekli çikolata bulmak Türkiye'de çok zor. Ben yurtdışına her gittiğimde paket paket çikolata getirmek zorunda kalıyorum. - Siz, Türk tüketici portföyüne çok uymuyorsunuz. Çünkü karamel, çilek istenen tatlar değil. Aslında yeni nesil genç kızlara uyuyorsunuz. Çünkü yeni nesil kadınlar artık dediğiniz gibi karamelli, çilekli tatlar istiyor. Kirazlı çikolataya da ilgi artıyor.