1- ASLİ KURUCU HALKTIR: Demokratik ülkelerde asli kurucu iktidarın sahibi halktır. Yasama organının sistem dışı yetki kullanımı hukuksal açıdan geçerli olamaz.
2- EN KÜÇÜK SAPMA OLMASIN: Anayasa değişikliğine ilişkin tekliflerin Anayasa'nın Başlangıç bölümü ile 1. ve 2. maddelerinde yer alan ilkelerde en küçük bir sapmayı öngöremeyecekleri belirtilmiştir.
3- SAYISAL ÇOĞUNLUK YETMEZ: Hukuken geçersiz nitelikteki bir yasama tasarrufu sırf sayısal çokluğun gücüyle etkin kılınamaz.
4- HEDEF AÇIK: Temel hedefin, kamu hizmetlerinden yararlanan veya yükseköğrenim hakkını kullananlar için dinamaçlı örtünme serbestisi tanınması olduğu anlaşılmaktadır.
5- DİNSEL SİMGE BASKI ARACI: Kullanılan dinsel simgenin tüm öğrencilerin bulunduğu ortamlarında, farklı yaşam tercihlerine sahip insanlar üzerinde baskı aracına dönüşmesi olasılığı vardır.
6- DENEYİMLER MECLİS'E BIRAKMAYIN DİYOR: Anayasa kuralları değiştirilirken, çoğunluk inancının dışında kalan insanların temel hak ve özgürlüklerinin güvence altına alınmasının yasa koyucunun takdirine bırakılmaması, doğrudan anayasada yer alması, demokratik anayasacılık deneyiminin sonucu olan insan haklarına dayalı devlet olmanın da bir gereğidir.
7- İSTİSMARLA ÇÖZÜLMEZ: Toplumsal sorunların çözümünde, dinin veya dince kutsal sayılan şeylerin istismar edilmek suretiyle kullanılmasına Anayasa izin vermemektedir.
8- SİYASETE ALET EDİLDİ: Yapılan düzenlemenin, yöntem bakımından dini siyasete alet etmesi, içerik yönünden de başkalarının haklarını ihlale ve kamu düzeninin bozulmasına yol açması nedeniyle laiklik ilkesine açıkça aykırı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Yayın tarihi: 23 Ekim 2008, Perşembe
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/10/23//haber,60EFB41A6ADC40FB89079291661EF621.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.