Uzmanlara göre; TV'lerin reyting uğruna ABD'deki kurtarma planı oylamasını drama gibi canlı yayınlaması piyasalar ve halk üzerinde psikolojik baskı yaptı..
ABD'de başlayan ve etkisi tüm dünyayı saran ekonomik kriz fırtınası dün Başkan Bush'un 700 milyar dolarlık kurtarma planının reddedilmesi ile kasırgaya döndü. Krizi evlerimize kadar getiren ise son yıllarda etkisi çeşitli platformlarda tartışılan 'sihirli kutu' televizyon oldu. AP haber ajansı krizin yarattığı panik etkisini insanlarda 10'a katlayan televizyon fenomenini eleştirmenlere sordu. David Bauber'in haberine göre, sıradan ABD'li tam anlamıyla sıradışı bir TV draması yaşadı. Ekrana getirilen 'Evet' ve 'Hayır' oylarının sayılarının ne anlama geldiğini evet diyenlerin neye evet dediğini 'hayır' çıkarsa ne olacağını kimse net olarak öğrenemedi. Fox TV yöneticisi Glick, "Oylama sürükleyiciydi" demekle yetiniyor. MSNBC'den Francis, "Bütün bunlar olurken adeta televizyon karşısında nefesler kesildi" diyor. Olup biteni saatler sonrasında yorumlayan CNN ekonomi muhabiri Ali Velshi, "Bu kıyamet günü değildi ki. Dünyanın sonu gelmedi" ifadelerini kullandı. TV eleştirmenleri canlı yayında bir drama gibi verilen olayların insanları 'korku ve gerçek arasında' bıraktığını, bunun da otomatikman piyasalara psikolojik baskı yaparak daha fazla düşüşe neden olduğunu söylüyor.