Tek tek okuyalım:
* Gazete künyelerindeki kadınların oranı yüzde 21.
* Bu kadınların da yüzde 45'i reklam/iletişim alanında çalışıyor.
* Gazetelerin köşe yazarlarının sadece yüzde 12'si kadın. (Bu yazarların işledikleri konular incelendiğinde iç ve dış siyaset azınlıkta...)
*
Televizyon ana haber bültenlerindeki muhabirlerin yüzde 35'i kadın.
* Haberlerde sıklıkla kullanılan 'dışses'lerin yüzde 24'ü kadın.
*
Televizyon ana haber bültenlerinin künyelerinde yer alan kadınların oranı yüzde 16.
*
Televizyon ana haber bültenlerinde önemli konuları irdeleyen yorumcular arasında kadınların oranı yüzde 0.
* Televizyonda siyasi tartışma programlarını hazırlayanlar arasında kadınların oranı yüzde 0. Bu rakamlar, Kadınların Medya İzleme Grubu (MEDİZ) adına Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi'nden Doç. Dr. Hülya Uğur Tanrıöver yönetiminde yapılan araştırmanın sonuçları... Bugüne dek yapılmış başka araştırmaları 'hâlâ' doğrulayan 'Medyada Kadınların Temsil Biçimleri' isimli bu araştırma, MEDİZ'in 2007 sonunda başlattığı 'Medyada Cinselliğe Son!' kampanyasının bir uzantısı olarak, aynı isimle çıkan kitapta yer alıyor. Geçtiğimiz mayısta Bilgi Üniversitesi'nde yapılan 'Cinsiyetçi Olmayan Medya İçin' konferansının sunumlarının da yer aldığı kitap satışa çıkmayacak ama bugünden itibaren isteyen herkes mediz@mediz.org e-mail adresinden ya da www.mediz.org adresinden bağlantıya geçerek ücretsiz olarak kitaba ulaşabilecek. Ha, "Medyada etkili ve yetkili kadınların az olması neden önemli?" diyorsanız eğer, bugünkü gazeteleri bir kez daha okuyun derim. Bu arada; GÜNAYDIN'da editörler, sayfa sekreterleri ve yazarlar toplamında yüzde 66 oranında kadın bulunuyor. Diyeceğim; durum, en azından bizde o kadar vahim görünmüyor. Tabii şimdilik...
Yayın tarihi: 22 Eylül 2008, Pazartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/09/22/gny/haber,D707EF59611646478F496F16D8015A6B.html
Tüm hakları saklıdır.