kapat
E-gazete
|
Hava Durumu
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
English
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
15 Eylül 2008, Pazartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
George Hadjiev

'Krizle 5 sıra düşen imajımızı toplayıp onkolojide 1'inci olduk'

Ebru ERDOĞAN EKONOMİ
15.09.2008
Roche'un kamuyla yaşadığı krizin ardından şirketin başına geçen Hadjiev, klinik araştırmalarda Türkiye'nin 'hub' olacağını söyledi..
'Kamuya fahiş fiyatla ilaç satmak' iddiasıyla Roche'a açılan davanın ertesinde şirketin merkezi tarafından 3 yıl önce genel müdürlük görevine getirilen George Hadjiev, krizle şirketin imajının ikincilikten yedinciliğe düştüğünü söyledi. Krizi aşmak için bütün yönetimin yanı sıra, yönetim şeklini de değiştirdiklerini ve onkoloji pazarında birinci sıraya yükseldiklerini anlatan Hadjiev, önümüzdeki birkaç yıl içinde akciğer kanserine ve anemiye karşı yeni ilaçlarının da piyasaya çıkacağını ifade etti. Roche Türkiye olarak şirketin, Ar-Ge tarafını desteklediklerine dikkat çeken Hadjiev, bu kapsamda klinik araştırmalar tarafında çalıştıklarını anlattı. Türkiye'nin bu konuda 'hub' (merkez) olacağı bir çalışma yürüttüklerini ifade eden Hadjiev, "Böylece ürünlerin geliştirme kısmındaki sürece, Türkiye'deki doktorlar da katılabilecek. İşte tüm bunları sağlayabileceğimiz bir akademi kuruyoruz. Fakat bunun için henüz ayrılmış bir bütçe yok; projeye, hasta sayısına göre değişecek. Yıl sonuna kadar projenin ortaya çıkmış olacağını düşünüyorum" dedi. Türkiye'nin 5 yıl içinde dünyanın en büyük ilaç pazarlarından birisi olacağını vurgulayan Hadjiev, uluslararası ilaç şirketleri ve jenerik ilaç üretimi yapan yerli şirketlerin de bu kapsamda çalıştıklarını anlattı. Türkiye'deki jenerik ilaç sektörünü eleştiren Hadjiev, şunları söyledi: "Türkiye'de faaliyet gösteren jenerik ilaç üreticileri, kendilerini geliştirecek herhangi bir şey yapmıyor. Sürekli aynı pazara giriyorlar, sürekli kopyalayıp kendi aralarında savaşıyorlar; ama kazanan yok. Mesela Hindistan'da böyle değil. Dünyanın her yerinde ilaçları satılıyor. Üç tane çok büyük firma var ve bazılarının ABD'de çok önemli bir pazarı var."