kapat
E-gazete
|
Hava Durumu
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
English
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
4 Eylül 2008, Perşembe
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Yüksek devirde vites değişimi tüketimi yüzde 8 artırıyor

Güncelleme : 19.08.2008 00:33
Akaryakıt zamlarına engel olmak mümkün değil, ancak eko-sürüş yöntemiyle yakıttan tasarruf ederek, otomobil kullanma maliyetinizi düşürebilirsiniz..
Akaryakıt fiyatlarına art arda yapılan zamlar, otomobil keyfine darbe vuruyor. Zamlara engel olmak mümkün değil, ancak eko-sürüşle hem yakıttan tasarruf etmek, hem de aracınızın CO2 salımını azaltarak çevreye daha az zarar vermek mümkün. Toyotasa, eko-sürüş bilgileri ile sürücüleri bilinçlendirerek, yakıt tüketiminin ve karbondioksit salımının azaltılmasına rehberlik ediyor. Toyota Plazalar'dan ulaşılabilecek olan eko-sürüş broşürlerinde, çevre dostu ve tasarruf sağlayan pratik öneriler yer alıyor. Ekonomik sürüş için birkaç öneri şöyle: n Gideceğiniz yerin rotasını önceden belirleyin: Yolu kaybetme sebebiyle 10 dakika daha fazla araç kullanımı yakıt tüketimini 350 ml artırıyor. n Aracınızdaki gereksiz yüklerden kurtulun: 50 km'lik bir yolu 10 kg daha az yükle katettiğinizde 15 ml yakıt tasarrufu sağlanıyor ve 35 gr daha az CO2 salınıyor. n Lastik basıncını düzenli olarak kontrol edin: Lastik basıncı standart değerinden 0.5 bar az olduğunda, yakıt verimi şehir içi yüzde 2, şehir dışı yüzde 4 azalıyor. n Motoru rölantide çalıştırmayın: Bir motor 5 dakika rölantide çalıştırıldığında 65 ml benzin harcanıyor ve 151 gr CO2 salınıyor. Otomobili ısıtmak için harcanan benzinle 1.5 kilometre yol yapmak mümkün. n Yüksek devirde vites değiştirmeyin: Yakıt tüketimini ortalama yüzde 8 oranında artıyor. Ayrıca, birinci vitesi yalnızca otomobili hareket ettirmek için kullanın ve hemen ikinci, üçüncü ve dördüncü viteslere geçin. Teknik verilerde maksimum tork adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az tükettiği devirdir. Bu devirde kalacak biçimde vitesler değiştirildiğinde benzin savurganlığı önemli ölçüde azalacaktır.
Haberin fotoğrafları