kapat
E-gazete
|
Hava Durumu
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
English
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
2 Eylül 2008, Salı
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Coca Cola ve Pepsi'ye 'Zero' cezası

Giriş Saati : 02.09.2008 18:35
Yeni Haber
Reklam Kurulu, Coca-Cola Zero ve Pepsi Max ürünlerinin 'sıfır şeker' reklamlarının tüketiciyi yanıltıcı olduğu gerekçesiyle, her iki şirkete reklamları durdurma ve şirket başına 60 bin YTL idari para cezası verilmesini kararlaştırdı.

Rekabet Kurulu, Türk-İş'e bağlı Şeker-İş Sendikası'nın Coca Cola Zero ve Pepsi Max'ın reklamlarında kullandığı 'sıfır şeker' tanımlamasının tüketiciyi aldatıcı olduğu iddiasıyla yaptığı başvuruyu değerlendirdi.

Türk-İş'ten yapılan yazılı açıklamada, Konfederasyona bağlı Şeker-İş Sendikası'nın Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu'na yaptığı şikayette, "Zero (sıfır) şeker" veya "şekersiz maksimum tat" gibi sloganlarla piyasaya sürülen ve birden fazla kimyasal tatlandırıcı çeşidini içinde barındıran bazı ürünler ile içeriğinde şeker yerine nişasta bazlı şeker kullanılan ürünler için yapılan yanıltıcı reklamlar yoluyla pancar şekeri kötü bir ürünmüş gibi gösterilmeye çalışıldığını ifade etti.

Türk-İş açıklamasında, "Günümüzde, elde edilen ürün miktarının arttırılması, zararlılarla mücadele edilmesi gibi gayelerle geliştirilen ve genetik yapılarının değiştirilmesi nedeniyle 'Genetiği Değiştirilmiş Organizma' olarak adlandırılan ürünlerin ve tamamen yapay olarak üretilen kimyasal tatlandırıcıların büyük bir bölümünün ciddi sağlık sorunlarına yol açtığı bilinmekte, etkisi tam olarak bilinmeyenler konusunda ise bu doğrultudaki endişeler giderek güçlenmektedir" denen açıklamada, "sıfır şeker" veya "şekersiz maksimum tat" sloganlarıyla piyasa sürülen ürünlerle pancar şekeri kötü bir ürünmüş gibi gösterilmeye çalışıldığı savunuldu.

Reklam Kurulu, bu şikayetle ilgili olarak söz konusu ürünlerde hiç şeker bulunmadığı izleniminin yaratıldığı ve dolayısıyla bahsi geçen reklamların tüketicileri yanıltıcı ve aldatıcı nitelikte olduğuna karar vererek, Coca Cola ve Pepsi şirketlerine 60 bin YTL idari para cezası ve reklamları durdurma cezası kesti.

(CİHAN)