kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 9 Temmuz 2008, Çarşamba
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Samim Saner, tüketicilerin yarısının internetin satın almada etkili olduğunu söylediğini belirtti.

'Türkler, gıda güvenliğinin kötüye gittiğine inanıyor'

Gıda Güvenliği Derneği (GGD), internette özellikle e-posta yoluyla yayılan 'asparagas haberlere' karşı tüketicileri doğru bilgilendirmek amacıyla 'Güvenli Gıda, Sağlıklı Türkiye' projesini başlattı. Proje kapsamında kurduğu çağrı merkezi ayda 15 bin tüketici sorusunu cevaplayabilecek. GGD Başkanı Samim Saner çağrı merkezinde gıda güvenliği konusunda 200 saat eğitim görmüş elemanların görev yapacağını sıkça sordukları sorulara yanıt bulabileceğini söyledi. Dernek tarafından GfK Türkiye'ye yaptırılan "Gıda Güvenliği Bilgi Düzeyi'' araştırmasının sonuçları hakkında da bilgi veren Saner, 17 ilde, 661 kişiyi kapsayan araştırmaya göre "Türk tüketicisine göre çevre kirliliği nedeniyle sağlığının bozulma riski yüzde 88, trafik kazasında yaralanma riski yüzde 87 ve gıdalar yoluyla sağlığının bozulma riski yüzde 86. Oysa AB'de araştırmaya katılanların yüzde 40'ı sağlıklarının gıda ürünleriyle bozulabileceğini düşünüyor'' dedi.

İNTERNETE İNANIYORUZ
Saner, Türk vatandaşlarının yüzde 52'sinin gıda güvenliğinin 10 yıl önceye göre daha kötüye gittiği fikrine sahip olduklarını belirtti. Araştırmaya göre Türk tüketicisinin yüzde 57'sinin internette yayılan her bilgiye inanırken, internette dolaşan asparagas haberleri "gerçek dışı'' bulanların oranının yüzde 37 olduğuna işaret eden Saner, araştırma sonuçlarına göre; tüketicilerin yarısının internetten edindiği bilgilerin ürünleri satın almada etkili olduğunu düşündüklerini kaydetti.