kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 9 Temmuz 2008, Çarşamba
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
İŞ HAYATI BİSKÜVİ YEMEKLE GEÇTİ... Yeni bir ürün piyasaya ne kadar sürede çıkıyor? "Bir ürün bir yıldan önce çıkmaz piyasaya. Ar-Ge ve tüketici testlerinden başlayıp Murat Ülker’e kadar giden bir süreç var. Her çıkan ürünü tadıyorum, rakip ürünleri de tadıyorum. Bisküvisiz bir günüm bile geçmiyor."

Bisküvide müşteri tatmini yüksek, yeni oyuncu zor çıkar

ESEN EVRAN
Bisküvi pazarında yüzde 57'lik paya sahip Ülker, pazarın yeni büyükleri bir türlü kabullenmemesini değerlendirdi: Mevcutlar müşteriyi mutlu ediyor. Bizler rehavete kapılmadıkça bu denge böyle gider..
İLİŞKİLİ HABERLER
Bisküvide müşteri tatmini yüksek, yeni oyuncu zor çıkar
Ülker Grubu'nun ilk halka açık şirketi ve amiral gemisi konumunda olan Ülker Bisküvi'nin Genel Müdürü Cafer Fındıkoğlu, göreve geldikten iki yıl sonra sektörün ve şirketin değerlendirmesini yaptı. Uzun yıllar Eti'de yöneticilik yaptıktan sonra görevden ayrılan, 2006 Temmuz ayında da Ülker'de yöneticilik görevine gelen Fındıkoğlu, pazarın yaklaşık yüzde 90'ının iki şirkete ait olduğu bisküvi sektörünü değerlendirirken, "Mevcut oyuncular müşteriyi tatmin ettikleri sürece bisküvide yeni büyük oyuncu olmaz" dedi.

* İki oyuncunun pazarın yüzde 90'ına yakınını yönettiği başka sektör yok. Birkaç yıl öncesine kadar pek çok büyük oyuncu bisküviye heves etmişti. Niçin olmadı?
Mevcut oyuncular müşteri tatminini sağladıkları için piyasada bir boşluk yok. Böyle olunca da tüketicinin kafasında, yeni bir ürün arayışı yok. Bizim 4 aylık bebekten 100 yaşındaki kişiye kadar herkese uygun ürünümüz var. O nedenle bir başka oyuncu gelemiyor. Gelenler de ihracata gidiyorlar. Bir de dağıtım çok önemli. Bugün Türkiye'nin en güçlü dağıtım teşkilatı Ülker.

* Peki kaç yıl daha böyle gider?
Bizim tutumumuza bağlı. Pazarın lideri eğer kendine düşen görevleri yerine getirir rehavete düşmezse, böyle devam eder. Şu anda üzerinde çalıştığımız 85 ürün var. Hepsini tadıyorum ürünlerin, rakipleri de tadıyorum. Ve her yıl belli sayıda ürünü lanse etmek durumundayız. Lanse etmek yetmiyor, bunun tüketici zevkine uygun olması lazım. Geçen yıl 2.5 milyon YTL tüketici testleri ve araştırma giderleri için harcadık. Tüketicinin, bizim anlayamadığımız boyutta bir ihtiyacı var mı buna baktık. Kal-Der yıllardır müşteri memnuniyetini ölçüyor ve biz yıllardır birinci sıradayız. Nielsen'in araştırmalarında da tüketicinin kendisini en yakın hissettiği gıda markası olduk.

* Ekonomik daralmalarda bisküvi pazarı da daralıyor mu?
Nielsen verilerine göre yüzde 10 civarında büyüyor bisküvi pazarı. Ben çok kriz yaşadım. Bisküvi hiçbir zaman küçülmedi. Hep büyüyerek çıktı. Şu anda kriz var diye de görmüyorum ben. 99 krizini yaşadım, 2001'i yaşadım çünkü. Ama ekonomiler daralırken gün içinde ana öğünün yerine ucuz bir alternatif de olur ve satışlar düşmez.