kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 26 Haziran 2008, Perşembe
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
MELİHA OKUR

Oyuncular bizden formalar Çin'den!

Sağ olun çocuklar!..
Bu sevinç bize yeter... Türkiye'nin içinde bulunduğu karanlık atmosferde hiç değilse Milli Takım olarak bizi birleştirmeyi başardınız!
Yürekler çarptı, eller birleşti, uzlaşma çabaları bile geldi. Sizin başarınız, 'cesaret ve inatla' her şeyin başarılabileceğini sadece Türkiye'ye değil bütün dünyaya da kanıtladı.
Hepinize yürek dolusu sevgiler!..
Elbette bu başarıda sadece futbolcuları değil Futbol Federasyonu'nu da kutlamak şart!
Sonuçta Avrupa Şampiyonası'nda gelinen nokta, ülke imajını değiştirecek. Bunun iyi yönetilmesi gerekiyor.
Bu noktada Futbol Federasyonu'na da büyük iş düşüyor. Futbol Federasyonu deyince duralım. Aklımıza takılan bir konuyu tartışmaya açalım.
Bildiğiniz gibi Türk Milli Takım formalarının sponsoru dünyanın en büyük spor malzemesi üreticilerinden biri olan 'Nike' şirketi.
Nike, aynı zamanda küresel bir marka!..
Marka yönetiminde dünyada bir numara. Binlerce sloganı var. Ancak tüm dünyaya "Just do it!" yani, "Sadece yap!" diye sesleniyor. Dünyanın her ülkesinde üretim tesisleri var. Binlerce fasoncuya iş veriyor. Ülkelere değil, maliyetlere bakıyor. Ancak şirket Nike bile olsa yapılan bir yanlış Türkiye'yi üzüyor.
Çünkü Türk Milli Takımı'nın formaları Türkiye'de değil, Bangladeş ve Çin'de üretildi.
Avrupa 2008'de Türk Milli Takımı'nın oyuncuları Türkiye'den, formaları Çin'den geldi.!..
Ayıp olmuyor mu?
Tekstil ve hazır giyimde ikinci dalgayı yakalayan, Çin kâbusunu çoktan aşan Türk konfeksiyoncusu küçümsenmiyor mu? Konuyla ilgili olarak Futbol Federasyonu Başkanı Hasan Doğan'ın ne diyeceğini merak ediyoruz. İşin özü ne? Anlatsınlar, öğrenelim!
Sonuçta futbol ekonomisi farklı bir konu. Ülke olarak dersimizi çalışmalıyız!..
'Futbolda reklamın karşılığı yok!' diyenler İtalya'ya bakmalı. İtalya spor malzemelerinde yarattığı farklı tasarım ve dizayn ile dünyaya örnek oldu. 'Kappa' ile sporda moda endüstrisinde algılama değişti.
İddia ediyorum, bizim hazır giyimciler forma işini, tasarımıyla Nike şirketinden bile iyi yapar!
Kendi gücümüzün farkına varalım. Bu ruhu Türk Milli Takımı yarattı!
Hodri meydan...