İş Bankası'ndaki yeni mimarinin müteahhidi Sırrı Erkan. Sırrı Bey, 2001'den beri bankacılığı masaya yatırmış. Onun analizine göre; "2001 krizi öncesi dönem, yüksek enflasyon nedeniyle bazı bankaların maliyet faktörünü gözetmediği, haksız rekabet yaptığı agresif bir dönemdi. 2002 sonrası, düşük enflasyon ve faize uyum dönemi, 2005 sonrası ise uluslararası bankaların yakın rakip haline geldiği dönem oldu." İşte bu şartlar altında 'maliyet yönetimi' öncelik kazandı.
Bu noktada, bir de uyarı dinledik. Özince ve ekibi diyor ki; "Maaş karşılığı promosyonlara ve hesabına bakıyoruz. Bu fiyatları bankalar bilerek mi veriyor, merak ediyoruz. Çünkü bize göre sürdürülebilir değil!"
İş Bankası "altyapı iyileştirilmesi, işlemlerin merkezileştirilmesi, performans yönetimi, teknolojik değişim" esasına dayanan planı tamamlamak üzere. Buradaki temel yaklaşımın geleceğe yansıması şöyle öngörülüyor:
"Yabancı bankalar kadar çevik olmak, maliyetlerimizi onlar kadar iyi yönetmeliyiz. Doğru hesabın yeni fırsatlar doğuracağını umuyoruz. Önümüzdeki dönemde bankacılıkta konsolidasyon olacağını görüyoruz."
Bugünkü Tüm Yazıları
Promosyonlar sürdürülebilir değil
Yayın tarihi: 16 Haziran 2008, Pazartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/06/16//haber,55C638410FEE400A862A2DE2B6AAB6C5.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.