Alman yatırımcının tercihi: Türkiye
Türkiye ile Almanya arasında ticaret hacminin özellikle son yıllarda hızlı bir artış trendine girerek 30 milyar avroya doğru ilerlediği ve Alman girişimcilerin, yatırımlarını Türkiye'ye kaydırdığı bildirildi.
İki ülke arasındaki ticaret verileri, özellikle 1980 yılından sonra Alman yatırımcılarının Türkiye'ye ilgisinin büyük ölçüde arttığını gösteriyor. 1980 yılında kadar sadece 24 Alman firması Türkiye'de faaliyet gösterirken bu rakam 3 bin 300'e yükseldi.
Almanya'nın Ankara Büyükelçisi Dr. Eckart Cuntz, Avrupa Birliği sürecindeki Türkiye'nin başarılı ekonomik ve siyasi grafiğiyle yatırımcıları çektiğini vurguladı.Cuntz, Türkiye ile Almanya arasındaki güçlü tarihi ve sosyal bağın, ekonomik ilişkilere de yansıdığını vurguladı.Türkiye'yi en büyük ekonomik partner olarak gördüklerini ifade eden Cuntz, şunları kaydetti:
''Alman girişimciler, AB sürecindeki Türkiye'ye güveniyor. AB'ye aday, sürekli gelişen ve büyüyen yapısıyla Türkiye, Alman işadamlarının yatırım için ilk tercihi arasında yer alıyor. Türkiye, çok dinamik ekonomiye sahip ve sürekli gelişen bir ülke. Yatırıma uygun bölgelere sahip, potansiyel çok yüksek. Türkiye'nin lojistik olarak konumu da çok iyi. Burada imal edilen bir mal, Avrupa, Rusya ve Orta Doğu'ya ihraç edilebilir. Pazarlara yakın bir coğrafi konuma sahip. Tüm bu avantajlar, Avrupalı yatırımcının iştahını kabartabiliyor.''
Cuntz, Türkiye'ye ürün ihraç eden ülkeler arasında Almanya'nın ilk sırada yer almadığını, bunun en büyük nedeninin Türkiye'nin doğal gaz
ithalatından kaynaklandığını, ancak, bu faktör çıkarıldığında listede Almanya'nın birinci sıraya çıktığını bildirdi.
TİCARET KATLANARAK ARTIYOR
Cuntz, Almanya-Türkiye arasındaki ticaret hacminin gün geçtikçe arttığına değinerek, ''2000 yılında dolar bazında yapılan hesaplamalarla
12,2 milyar dolar olan ticaret hacmi, 2008'de 30 milyar Avro'ya doğru ilerliyor'' dedi.Türkiye'deki yabancı yatırımcılar konusunda Almanya'nın ilk sırada yer aldığına değinen Cuntz, şöyle devam etti:
''Son 2 yılda yatırımlarda yüzde 50 artış yaşandı. Türkiye'de 1980 yılına kadar sadece 24 alman firması faaliyet gösteriyordu. Geçen yıl 2 bin 100 Alman şirketi yatırım yaptı. Bu sayı 3 bin 300'e yükseldi. Bunlar, mevcut bir şirket satın alınması veya ortaklıklar değil istihdam oluşturan yeni yatırımlar. Son yıllarda büyük Alman firmalarının yanı sıra orta ölçekli işletmeler de Türkiye'de yatırım yapmaya başladı. Alman yatırımları, Türkiye'deki özel sektör sıralamasında öncelikle otomotiv sanayi, ikinci olarak da elektrik-elektronik sanayinde yoğunlaşıyor.''Cuntz, Türkiye'nin Avrupa Birliği sürecindeki birkaç engeli de aşarak üye ülke konumuna ulaşmasıyla iki ülke arasındaki ticaretin ve yatırım ortaklıklarının üst seviyelere çıkacağını sözlerine ekledi.
AA
Yayın tarihi: 14 Haziran 2008, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/06/14//haber,F6E184C1AC3C4BDEA3F33CF1F5486881.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.