kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 4 Mayıs 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Esen EVRAN
HABERİNİZ OLSUN

Titiz Türk kadını ev temizleme pazarını yüzde 20 büyütüyor

Türkiye'de 880 milyon Euro'ya ulaşan temizlik ürünleri pazarı her yıl yüzde 20 oranında büyüyor. Uluslar arası şirketler, titiz Türk kadını için daha güçlü formülde deterjan üretiyor. Kozmetik pazarındaki büyüme ise yüzde 10'larda.
Uluslar arası hızlı tüketim devi Unilever'in Kişisel Bakım ve Temizlik Ürünleri'nden sorumlu Başkan Yardımcısı Zeynep Yalım Uzun anlattı. Unilever merkezi, Türk kadınlarının temizlik eğilimlerine hâlâ şaşırıyormuş. Tepkileri Zeynep Hanım'ın sözleriyle aynen şöyleymiş: Çamaşıra bu kadar hoyrat davranan başka bir ülke kadını tanımadık! Hoyrat davranmak şu anlama geliyor: Türk kadınları, mutlaka bir gece önceden çamaşırı ıslatmak, sonra da yüksek ısıda yıkamak konusunda inatçıymış.
Pazar lideri Omo'nun üreticisi Unilever, Türk pazarı için daha güçlü formülde deterjan üretiyormuş, "Kadınlar öyle istiyor" diyor Zeynep Hanım.
Peki pek çok grubun, "Çok hızlı büyüyor" diyerek heves ettiği kozmetik pazarı hangi hızda büyüyor? O da yüzde 10. Kadınların çalışma hayatına daha çok katılmasıyla şüphesiz kozmetik pazarı da daha hızlı büyüyecek. Ama Türk kadınları ister ev hanımı olsun isterse işkadını, evin pırıl pırıl olmasını kariyerlerinin bir parçası olarak görüyor.