Dizel otomobile zam freni
Motorinin son bir ayda üst üste iki kez zamlanıp litrede 3.10 YTL'ye kadar uluşması, dizel otomobilin avantajını yok etti Kullanım maliyetlerinin eşitlenmesi, benzinliden daha pahalı dizel otonun cazibesini yitirmesine neden oldu ..
İLİŞKİLİ HABERLER
Dizel otomobile zam freni
Türkiye'nin özellikle AB standartlarında kükürt oranı düşük motorinle tanışmasından sonra birbiri ardına pazara giren dizel motorlu modeller dizel oto pazarını giderek büyüttü. 2004 yılında 5 otodan bir dizeldi. 2006 sonu itibariyle 2 otodan biri dizel oldu. 2007 yılı sonunda ise Türkiye dizel otoda AB ortalamasını yüzde 53 ile yakaladı. Bu oran 2008 ilk çeyreği itibariyle 1 puan düşerek yüzde 52'ye geriledi. Pazarda ilk 3 ayda satılan 73 bin 931 adet otodan 38 bin 552 dizel oto oldu.
%35 DAHA FAZLA ZAM
Benzinlilere göre ortalama yüzde 30 yakıt tasarrufu sağlayan dizel otoların pompada da yüzde ortalama 15 oranında ucuz olması zaman içinde Türkiye'de 2 otodan 1'inin dizel olmasını sağladı. Fakat son iki yılda motorine gelen yüzde 35 zam pazarda dengelerin yeniden gözden geçirilmesine sebep oldu. Aynı sürede benzine gelen zam ise yüzde 21 ile sınırlı kaldı. Kısacası, benzinden yüzde 35 daha fazla zam gören motorin dengeleri değiştirdi, 'dizel oto satın almaya değer mi' sorusunu gündeme getirdi. İki yıl önce benzinden yüzde 18 daha ucuz olan motorinle benzin arasındaki fark gelen zamlarla 25 Nisan itibariyle yüzde 8'e kadar indi. 49 Ykr'lik farkın son 2 yılda 28 Ykr'ye inmesiyle otomobil pazarında dizel yüzde 30'ları aşan avantajını kaybetmeye başladı.
İLİŞKİLİ HABERLER
Dizel otomobile zam freni
Yayın tarihi: 30 Nisan 2008, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/04/30//haber,953EE21A1A024419B3ED38D9971CEB90.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.