En değerli marka yine Google oldu, Çin markası ilk beşe girdi
Google 86 milyar dolarla dünyanın en değerli markası seçildi. İlk 10 markanın 8'i ABD'den gelirken, marka değeri bakımından en büyük sıçramayı yüzde 390'lık artışla BlackBerry yaptı..
Millward araştırma şirketi tarafından her yıl hazırlanan dünyanın en değerli şirket sıralaması belli oldu. "BrandZ Top 100" adını taşıyan ve bu yıl üçüncüsü hazırlanan sıralamada geçen yılın lideri Google bu yıl da ilk sıradaki yerini korudu. İnternet arama motoru sektörünün lideri olan Google marka değerini bir önceki yıla oranla yüzde 30 artırarak toplam 86 milyar dolara taşıdı. Google'ın peşinden ikinci sırada 71 milyar dolarlık piyasa değeriyle General Electric yer alırken üçüncü sıra 70 milyar dolarla yazılım devi Microsoft'ta kaldı. Sıralamada ilk 10 içerisinde yer alan markaların 8'inin ABD'den gelmesi dikkat çekti. ABD'li olmayan şirketlerden China Mobile 57 milyar dolarlık marka değeriyle sıralamada beşinci sıraya yerleşirken, Finlandiyalı mobil telefon üreticisi Nokia dokuzuncu basamakta yer aldı. Toplam 100 markanın bulunduğu sıralamada şirketlerin marka değerleri 2008 yılında yüzde 21 oranında artarak 1.9 trilyon dolara ulaştı. İlk 100 içerisinde bulunan markaların 2007 yılındaki değeri 1.6 trilyon dolar seviyesindeydi. Piyasa değeri en çok yükselen sektörlerin başında mobil servis sağlayıcıları, sağlık, gıda ve lüks eşya pazarı geldi. Marka değerini en hızlı yükselten şirket ise yüzde 390'lık artışla BlackBerry oldu.
TEKNOLOJİ FARK ATTI
Apple marka değerini bir yılda yüzde 123 oranında, Amazon ise yüzde 93 oranında artırdı. Yapılan açıklamada güçlü markalara sahip şirketlerin markalarına kriz dönemlerinde de yatırım yapmaya devam ettikleri için büyük değer kaybına uğramadıkları ifade edildi. Bu yılki sıralamanın en dikkat çekici sektörü ise ilk 100 şirket arasında 28 markasını sokmayı başaran teknoloji kuruluşları oldu. Toplam 187 milyar dolarlık bir marka değerine ulaşan teknoloji şirketleri önemli bir rekora imza attı. Çin ise ilk yüze toplam 7 markasını yerleştirmeyi başardı. Bu markaların değerleri ise yüzde 51 oranında artarak toplam 124 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaştı. Japon, Güney Kore ve Hong Kong'a ait markaların tamamı yüzde 7 değer kazanarak toplam 111 milyar dolarlık bir değere çıktı. Çok sayıda markanın değerini katlamasında özellikle gelişmekte olan ülkelerin bu ürünlere olan ilgisinden kaynaklandığı belirtiliyor. Gelen bilgilere göre Apple ve Gucci gibi markalar gelişmekte olan ülkelerden büyük talep alıyor. Bu arada en değerli markalar sırlamasına Rusya'dan da bir şirket girmeyi başardı. Rus mobil telefon şirketi MTS 8.1 milyar dolarlık marka değeriyle 89'uncu basamakta yer aldı.
Yayın tarihi: 22 Nisan 2008, Salı
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/04/22//haber,2BF2350ABB2E473E98C158AEBBCBA414.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.