Maliye Bakanı Kemal Unakıtan, geçen hafta Otomotiv Sanayi Derneği'nin Genel Kurulu'nda vergi indirimi isteyen otomotivcilere olumsuz yanıt verdi. "Benden vergi indirimi istemeyin, yapamam. Ben mali disiplini sağlamaya çalışıyorum. IMF'den para alacağıma, sizden vatandaştan vergi alırım" şeklinde konuşan Unakıtan, önemli bir konuyu atlıyor. Satın alma ve yıllık vergi sistemi AB ile uyumlu hale getirilirse, otomobil satışlarının artacağını ve daha fazla vergi toplayacağını unutuyor. Vergi indirimden kazançlı çıkacağını düşünmüyor. Ayrıca, yeni yatırımlar için pazarın büyük olması şart. Bu yüzden dev otomotivciler, büyük pazarı olan Hindistan, Çin ve Rusya'da yatırım yapıyor. Türkiye, bu vergi sistemiyle, yeni yatırım fırsatlarını da kaçırıyor. Bir daha hatırtalım. Avrupa'da Danimarka'dan sonra otomobilde en ağır vergi yükü Türkiye'de. 1600 cc motor hacmine kadar olan otomobillerde vergi yükü yüzde 62, hafif ticari araçta yüzde 30, ağır ticari araçlarda ise yüzde 24. Avrupa'da bütün araç cinsleri için tek bir vergi oranı var: Yüzde 18. Türkiye'de otomobil için ödenen 100 YTL'nin 62 YTL'si Maliye'nin kasasına giriyor. Maliye, her otomobil satışından ciddi oranda vergi topluyor. Daha fazla vergi toplamak ve kasayı doldurmak için vergi oranlarını indirip, pazarı büyütmek daha akıllıca görünüyor.
Yayın tarihi: 25 Mart 2008, Salı
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/03/25//sandik.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.