Otomotiv 2007 yılını üretim ve ihracatta rekorlarla kapattı. Satışta ise küçük bir kan kaybı yaşandı. Yani genel bir değerlendirme yapıldığında, 2007 hiç de fena bir yıl olmadı. Ancak ortada
garip bir durum var. Yıl sonu değerlendirmesi yapan
her otomotiv firması liderliğini ilan etti. Kimi otomobil satışında, kimi hafif ticari araç satışlarında kimi ise toplam pazarda birinci olmuş. Yalnız yılı lider kapatanların sayısı üçdört firmayla sınırlı değil. Neredeyse her firma bir şekilde yılı birinci tamamladı. Bu nasıl olur demeyin. Otomotivde olur.
Bu örnekleri çoğaltmak mümkün: "En fazla ihracat yapan, en fazla ihracat geliri elde eden, en fazla üretim yapan, satışlarını en fazla artıran, pazar payı en fazla artan, sedan sınıfında en fazla satış yapan, en fazla otomatik vitesli otomobil satan, ithalatçılar arasında en fazla satış yapan gibi
Aslında birinciliklerin hepsi doğru. Ancak, birden fazla birinci olunca, kafalar karışıyor.
Peki neden herkes birinci olmaya çalışıyor? Asıl buna bakmak lazım. Öncelikle yönetici, çalışanları ve bayileri birincilikle motive etmeye çalışıyor. Halka açık bir şirketse, hisselerin değer kazanmasını sağlıyor. Ama her şeyden önemlisi yönetici patrona başarılı olduğunu gösteriyor. Bunun yıl sonunda alınan bonusla da ilgisi var tabii...
Peki tüketici için lider marka olmanın bir önemi var mı?
Yani tüketici lider olan bir markayı tercih eder, bu yüzden otomobil satın alır mı? Sorunun yanıtı basit: Hayır, umurunda olmaz.
Bugünkü Tüm Yazıları
Otomotivde birden fazla birinci var
Yayın tarihi: 28 Ocak 2008, Pazartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/01/28//haber,3080A6468FEF4BD3B64BE9E18062929A.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.