İLİŞKİLİ HABERLER
15 yaş grubu internet dışı mecraları dışlıyor
15 yaş grubu internet dışı mecraları dışlıyor
REKLAMCILAR Derneği ve Reklamcılar Vakfı Genel Müdürü Ayşegül Molu da, Romanya ve Slovakya'nın kişi başına reklam gelir oranlarının yüksekliğine işaret ederek, markaların yeni oluştuğu ve stabilize olmadığı evrelerde yapılan ilk yatırımın daha yüksek olması gerektiğini, bundan dolayı söz konusu ülkelerin dünya ortalamasının çok üstünde yer aldıklarını söyledi. İnternetin doğrudan reklam harcamaları, mobil çözümler ve arama motorları şeklinde üç unsuru içerdiğini, internetin 1.56'lık payının sadece doğrudan reklam harcamalarını kapsadığını ifade eden Molu, "Türkiye'de 15 yaş grubu internette yoğunlaşıyor ve diğer mecraları kapsam dışı bırakıyor" dedi. Türkiye'de kişi başına düşen reklam yatırımlarının hâlâ birçok ülkenin gerisinde olduğuna dikkat çeken Molu, bu oranların gelişmiş ülkelerde yüzde 1'in üzerinde olduğunu söyledi. Türkiye'de GSMH içinde reklam paylarının yüzde 0.46 olduğunu söyleyen Molu, "Dünya sıralamasında 31'inci sırada bulunuyoruz. Romanya ise yüzde 3.6 ile dünya sıralamasında lider konumda yer alıyor" dedi.
İLİŞKİLİ HABERLER
15 yaş grubu internet dışı mecraları dışlıyor
Yayın tarihi: 25 Mart 2008, Salı
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/03/25//haber,6D2F6049765C45268BAC881812B37457.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.