Burak: Türkiye'de katma değerli alkolsüz içecek markası alabiliriz
Coca-Cola Türkiye Bölümü Başkanı Ahmet Burak, Türkiye'de alkolsüz içecekler sektöründe karlı olabilecek yeni kategorilere girme misyonları bulunduğunu ve olası satın alma fırsatlarını değerlendirmekte olduklarını söyledi. Reuters'ın sorularını cevaplandıran Burak, "Bu yeni kategoriler içerisinde uzman olmadığımıza inandığımız alanlar olursa, bu durumda satın alma yoluna gidip, hızlı bir başlangıç yapmayı düşünebiliriz. Buna bir örnek vermek gerekirse bitkisel çay konusunda pazar lideri ve uzman olan Doğadan'ı alarak genel çay sektörüne hızlı bir giriş yaptık" dedi. Burak, "Türkiye'de bütün alkolsüz içecek sektöründe tüketicinin isteklerini yerine getirme ve bu arada bizim için de kı olabilecek yeni kategorilere girme misyonumuz var" dedi. Burak, şirket olarak yatırım yapabilecekleri alanlar konusunda ise, "Katma değer yaratan bir sektör olduğu sürece içecek sektöründe farklı kategorilere girebiliriz. Burada önemli olan şirketimiz için kı olabilecek büyümeye açık bir kategori olması. Tabii bu noktada tüketici eğilimindeki gelişmeleri çok sık aralıklarla takip ediyoruz" dedi. Coca-Cola'nın Türkiye'yi dünya çapındaki büyümesinde önemli büyüme lokomotiflerinden biri olarak gördüğünü belirten Burak, Türkiye'nin Coca-Cola'nın büyümesine katkısının GSYİH'ler göz önünde bulundurularak yapılan sıralamada 200 ülke arasında 6. sırada olduğunu vurguladı. Bu yıl da "sağlıklı büyümeyi sürdürmeyi hedeflediklerini" söyleyen Burak, "Burada önemli olan sadece bizim değil, tüm sektörün büyümesi. 2007 yılında yüzde 8 büyüyen sektörün 2008 yılında en az yüzde 6 büyümesini bekliyoruz" dedi.
Yayın tarihi: 15 Mart 2008, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/03/15//haber,3C7ED15592B24A3AB29FDB761F06944F.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.