kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 10 Şubat 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
1- DJ Tiesto.

2008'in 80 trendi

Amerika'nın en büyük reklam ajansı JWT, son üç yıldır hazırladığı 'trend mektupları' ile takip edilmesi gereken makro trendleri pazarlama ve reklam yöneticileri ile paylaşıyor. Ajansın, '2008'de dikkat edilmesi gereken 80 şey' listesi, Özge Yılmaz imzasıyla MediaCat'te yayımlandı..
2007'de dikkat edilmesi gereken 70 şey listesini hazırlayan Amerika'nın en büyük, dünyanın ise dördüncü büyük reklam ajansı JWT, 2008'de de dikkat edilmesi gereken 80 şeye ilişkin bir liste yayımladı. Ajans bu trend mektuplarını son üç yıldır hazırlayıp pazarlama ve reklam yöneticileri ile paylaşıyor. JWT Trendspotting yöneticisi Ann Mack, konu hakkında "JWT'nin marka yaratma ve yaşatma tecrübesi 1864'e kadar uzanıyor. 1939'da JWT ilk ülke tüketici panelini başlattı. 1988'de ilk tüketici hayat stili araştırması olan 'Lifestages'i başlattık. Biz kendimizi öncelikle antropolog, sonra reklamcı olarak görüyoruz," diyor. Mack, trend listesini nasıl oluşturduklarını ise şöyle anlatıyor: "Günlük çalışmalarımızda düzenli olarak bilgiyi analiz edip araştırıyoruz. Genel halk bilgisi, günlük hayatımızın bir parçası. Konusunda uzman isimlerle, kanaat liderleriyle, tüketicilerle düzenli bir şekilde konuşuyoruz. Yıl sonuna yaklaşırken topladığımız tüm bu bilgileri uzun bir liste şeklinde kâğıda döküyoruz. Bundan sonra network'ümüzün dünyanın farklı bölge ve şehirlerindeki 100 trend gözlem ofisine ulaşıyoruz. Onlara ilk listeyi gönderip tepkilerini alıyoruz. Yoğun tartışmalarla geçen bir ay sonunda listede birçok ilaveler, çıkarmalar değişiklikler oluyor. Aralık ayının son haftasındaki listeyi New York trend merkezimizde sonlandırıp yayınlıyoruz." Bu listede yer alan kişiler, ürünler, şehirler, servisler, yükselen değerler 2008'i tanımlıyor. Ajans, listede yer alan trendlerin tüketici davranışlarını ve düşünce şeklini nasıl değiştirdiğini inceleyerek, ileriki yıllarda hayatımızı etkileyecekler konusunda modeller geliştirebiliyor. Ann Mack, "Mesela beğensek de beğenmesek de teknoloji, artan oranda hayatımızı etkiliyor. Beklenmedik buluşlar ve müthiş iş fikirleri ile kalıplar yıkılıyor," diyor. Ve işte JWT'nin 2008'de takip edilecek 80 trend listesi.

1- DJ Tiesto.
2- Afrika (yabancı yatırım ve gelişme).
3- Antibiyotik çarpması.
4- Hazır evlilik.
5- Pekin 2008.
6- Çevreci hareket rengi yeşilin, yerini maviye bırakması.
7- Beyin egzersizleri.
8- İngiliz oyuncu Keira Knightley.
9- Karbon vergisi.
10- Çinli engelli koşucu Liu Xiang.
11- Klasik müzik sanatçısı Gustavo Dudamel.
12- İklim gezmesi.
13- Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy.
14- Eskilerin tekrar tekrar gündeme gelmesi (Indiana Jones, The Cure vs.).
15- Kooperatif tüketim.
16- Oturma odasında geçirilen zamanın artması.
17- Ülkelerin markalaşması (Umman, Endonezya vs.).
18- Tasarımcı Philip Lim.
19- De-teching (teknolojiden arınma).
20- DNA temelli egzersiz.
21- E-clutter (elektronik çöp yığını) ve e-clutter danışmanları
22- Ekolojik yorgunluk.
23- E-mail etiketleri.
24- Facebook intiharları.
25- Moda markası Vena Cava.
26- Yabancı hükümetlerin ABD şirketlerinde artan yatırımları (Çin, Birleşik Arap Emirlikleri).
27- Game 3.0 (kullanıcılar tarafından üretilen global oyun evreni).
28- Google Android.
29- Gossip Girl dizisi.
30- GPhone (akıllı mobil telefon).
31- Yeşil düğünler.
32- Sex and the City'nin sinema filmi.
33- Hibrid taksiler.
34- Hip-hop retro çocuklar.
35- Hedge fon müdürlerinin zorunlu mütevazılaşması.
36- Hintli aktris Deepika Padukone.
37- Entelektüel lüks.
38- 'İçindekiler'e dikkatle bakılması.
39- Japon tasarımları (Tsumori Chisato,Uniqlo, Muji vs.).
40- Yeni statü aksesuarları olarak mutfak aletleri.
41- Lifestyle belirleyicileri.
42- Rujun dudak parlatıcısının pabucunu dama atması.
43- 'Sekse hayır' diyen bekâr erkekler.
44- Mobil teknolojinin patlaması.
45- Mobulimia (teknolojik cihaz bağımlılığı).
46- Kayıtlı müziğin farkındalık yaratmak için kullanılıp konser ve diğer mecralardan para kazanılması.
47- Musicovery (moduna göre müzik).
48- Myanmar.
49- Nollywood (yükselen Nijerya sineması).
50- Ukrayna ve diğer Doğu Bloku ülkelerine outsourcing (bir şirketin başka bir şirketten hizmet alması).
51- Pakistanlı politikacı Benazir Butto.
52- Pantone 18-3943 (Renk otoritesi Pantone, 2008 yılının rengini blue iris olarak belirlemiş).
53- Ofise getirilen evcil hayvanlar.
54- Prius evler (çevreci evler).
55- Radikal şeffaflık.
56- Radiohead tekrarları (kendi müziğinin fiyatını kendin belirle).
57- Geri dönüşümün modada kullanılması (Nau, Gary Harvey vs.).
58- Yeni bencillik: Bensizlik.
59- Online yüksek eğitim.
60- Shiny Toy Guns müzik grubu.
61- Mangadan esinlenen kıyafetler.
62- Beklenmedik yerlerde kayağa gitmek (Kaşmir, Japonya, Rusya, Kore).
63- Skype üzerinden seks.
64- Akıllı arabalar Amerikan şehirlerinde...
65- SNS (social network service-sosyalleşme siteleri) marka grupları.
66- Şarap yerine tekila.
67- Staycation (Corner Gas isimli Amerikan televizyon dizisinde yaratılmış bir kavram olan 'staycation', evde tatil yapmak anlamına geliyor. Bir başka deyişle, insanın çalıştığı şirketten yıllık izin alıp, bu izni evde geçirmesi).
68- Sturking (Sosyal ağ sitelerinde kullanılan bu yöntemle, kafaya taktığınız kişinin bütün arkadaşlarını ve bütün arkadaşlarının da bütün arkadaşlarını teker teker inceliyorsunuz).
69- Amerikalı jimnastikçi Shawn Johnson.
70- İspanyol aktör Javier Bardem.
71- The N-11 (Goldman Sachs yatırım bankasının 'next eleven', yani 'geleceğin 11'i' adını taktığı, yatırım ve gelişme açısından gelecek vaat eden ülkeler. Bu ülkeler Bangladeş, Mısır, Endonezya, İran, Meksika, Nijerya, Pakistan, Filipinler, Güney Kore, Türkiye ve Vietnam olarak sıralanıyor).
72- Mobil ekranın televizyon ekranının yerini alması.
73- Trans-ertainment.
74- Amerika seçimleri.
75- Vekâleten tüketim.
76- Video Oyunları Olimpiyatı.
77- Sanal hediye.
78- Genç internet yapımcısı olma özentisi (Mark Zuckerberg taklitleri).
79- Zayıf dolar-güçlü avro.
80- Aldatan kadınlar.
Haberin fotoğrafları