Bayram değil seyran değil eniştem beni niye öptü? Bugünlerde
hükümetin otomotiv sektörüne gösterdiği şaşırtıcı ilgiyi en iyi bu sözler anlatıyor. Ankara'da bir şeyler oluyor.
Düne kadar hükümetin pek de sahiplenmediği otomotiv sektörü, bir anda hükümetin gündemine oturdu.
Öncelikle
Sanayi ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan, otomotiv dünyasının iki devinin Türkiye'de yatırım yapma kararını açıkladı. Fakat, ser verip sır vermedi.
Bakan, bu iki yatırımcıdan birinin SABAH'ın yazdığı gibi Magna olduğunu doğruladı . Ancak 1 milyar Euro yatırım yapacak firmanın ismini
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıklanacağını söyleyerek, bu bomba haberin süksesini Başbakan'a bıraktı. Çağlayan önümüzdeki günlerde de otomotivcilerle biraraya gelmek için randevulaştı. Bir süre önce
Otomotiv Sanayi Derneği ve Otomotiv Distribütörleri Derneği ile bir araya gelen Ekonomiden Sorumlu Devlet Bakanı Mehmet Şimşek de, sektörün sorunlarını ilgiyle dinledi. Görüş alışverişinde bulundu. Ardından
Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Kürşat Tüzmen, Uludağ İhracatçılar Birliği tarafından düzenlenen törende, en fazla ihracat yapan otomotiv firmalarına plaket verdi, ihracatçılara övgüler yağdırdı.
Tablo bir anda değişti Aslında bütün bunlar sevindirici... Çünkü,
üretimde, ihracatta Türkiye'nin bir numaralı sektörü haline gelen otomotiv, ne yazık ki hak ettiği ilgiyi bir türlü görmüyordu.
Başbakan ve bakanlar otomotiv fuarlarına katılmıyor, otomotivle ilgili konferanslara ve toplantılara pek ilgi göstermiyordu . Kendini iyi anlatamayan otomotivciler, hala Türkiye'nin bir numaralı sektörü olarak görülen tekstilin altında eziliyor,
adeta üvey evlat muamelesi görüyorlardı. Bundan dolayı kendilerini yalnızlığa terkedilmiş gibi hissediyor ve Ankara'ya gönül koyuyorlardı.
Peki ne oldu da, bir anda bu tablo değişti . Bunun en önemli nedeni otomotivin rüştünü ispat etmesi.
Sektör ihracatının 20 milyar doları bulması, Türkiye'de ithal ettiğinden daha fazla ihraç eden tek sektör konumuna gelmesi ve 5 milyar dolar ticaret fazlası vermesi . Dış açığın 40 milyar dolara dayandığı bugünlerde bu yüzden otomotivin yıldızı parladı. Bunda tekstil sektörünün Çin rekabeti nedeniyle kan kaybetmesi, yarattığı katma değerin otomotive göre düşmesi de etkili oldu.
Hükümet bu nedenle geç de olsa otomotive ilgi göstermeye başladı . Çünkü ekonomik programın hedeflerini tutturabilmek için otomotiv gibi başarılı sektörlere ihtiyacı var.
Artık neden, niçin gibi soruları ve tartışmaları bir kenara bırakalım. Türkiye'yi nasıl geleceğe taşırız hep birlikte ona bakalım...
Yayın tarihi: 31 Aralık 2007, Pazartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/12/31//sandik.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.