Bundan 50 yıl önce Türk otomotiv sektörünün ekonominin ve ihracatın bir numarası olacağını kimsenin tahmin edeceğini sanmıyorum. Hatta böyle söyleyen birisine
o günlerde deli gözüyle bakılırdı. Aradan geçen 50 yıllık sürede Türk otomotivi kendini ispat etti. Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) tarafından hazırlanan bazı rakamları sizlerle paylaşmak istiyorum. Bugün 1.2 milyon adet üretim kapasitesine sahip olan otomotiv sektörü,
2010 yılında kapasitesini 2 milyon adede çıkarmayı hedefliyor. Halen 15 milyar dolarlık ihracatı bulunan sektörün
2012 yılı hedefi ise 25 milyar dolar .
Son 5 yılda otomotiv ihracatının 3 kat artması sonucu, Türkiye ihracatında 7'inci sırada olan otomotiv sektörü bugün 1'inci sıraya yerleşti. Birincilik koltuğunu da hiçbir sektöre kaptırmayacak gibi görünüyor. Türkiye'de otomotiv sektörü üretim gücü itibariyle Avrupa'da 6'ncı, dünya sıralamasında ise 16'ncı sırada bulunuyor. 2006 yılı verilerine göre
otobüs üretiminde Avrupa lideri olan Türkiye, hafif ticari araçta 2'inci, kamyonda ise 9'ıncı sırada.Küresel standartlarda üretim yapan ve Türkiye'nin önemli ihracat kalemleri arasında yer alan Türk ticari araç sektörü ve yan sanayi,
ülkemize önemli bir döviz girdisi sağlıyor . Sektör yarattığı katma değer ve istihdam bakımından da Türkiye ekonomisinde önemli bir konuma sahip.
Özellikle son yıllarda sanayi ve yan sanayi kuruluşlarının kurumsallaşması, uluslararası standartlarda çalışmaya başlaması, ArGe potansiyeli ve insan gücü küresel otomotiv firmalarının
yeni araç projelerinin tasarımını Türk şirketlerine vermelerine yol açıyor.
Otomotiv sektörünün önü açık. Bundan
50 yıl sonra Türkiye dünya otomotivinde önemli bir oyuncu olacak . Bunu söylemek için kahve falına bakmaya gerek yok. Sadece düne ve bugüne bakmak yeterli.
Yayın tarihi: 5 Kasım 2007, Pazartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/11/05//haber,B78D619948DE42489C598D2CF4AC090B.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.