Öyle görünüyor ki, bir isim karmaşası yaşanıyor.
Okan Üniversitesi ile ilgili yol tarifi alırken, Kurtköy Havalimanı'na doğru, hemen
Formula 1'i geçtikten sonra gibi hatırlatmalardan yararlanmıştım. Zaten hangimiz Formula 1 deyince,
'Kurtköy' demeyiz ki? Oysa durum öyle değil!
Akfırat Beldesi fena halde içerlemiş bana. Çünkü Okan Üniversitesi'nin Kurtköy'ü değiştirdiğini, o yöne doğru giderken gördüğüm manzaranın güzelliğini yazmıştım. Bana,
'Hayır oralar Kurtköy değil, Akfırat Beldesi' diye itiraz da bulundular. Hoş ben yazımda Akfırat'ı da geçirmiştim ama anlaşılan Kurtköy'ü hiç geçirmemeliymişim! Anlaşılan pek çok lüks konut projesinin sağlı sollu yeni yapılan yolun etrafında yükseldiği Akfırat Beldesi bu gelişmeyi hemen yanıbaşındaki Kurtköy'le paylaşmak istemiyor. Zaten daha sonra Bekir Okan'a telefon açıp öğreniyorum ki, bu bölgenin belediyesi çok iyi çalışmış ve çok iyi bir planlama yapmış. Yani çevrede gözünüze hiç gecekondu çarpmaması bu yüzden. Akfırat Kurtköy'ü sollamış gidiyor.
Yakında Kurtköy Havalimanı'nın ismi de değişirse sakın şaşırmayın derim ben.
Kurtköy mahalle! Ne ilginç ki bir anda ünleniveren Kurtköy sadece bir mahalle. Muhtarı var. Akfırat Tuzla'ya bağlı 20 bin nüfuslu bir belde, üstelik yakın bir zamanda ilçe olması bekleniyormuş. Belediye Başkanı da 2004 seçimlerinde göreve gelen
AKP'li Hilmi Yıldız . İşin bir ilginç yanı daha var. Akfırat yanı başında dururken, Kurtköy, her nedense Pendik'e bağlı bir mahalle.
Peki neden hepimiz en çok Kurtköy'ü biliyoruz? Bu soruya Akfırat Belediyesi Basın Danışmanı
Murat Akan,
'Çünkü, büyük şirket, holding yatırımları Kurtköy'de. O nedenle öne çıkıyor' diye cevap veriyor.
Akfırat, Akfırat'ta yapılan her organizasyon da ki Formula 1'de dahil olmak üzere sürekli Kurtköy adının geçmesinden öylesine rahatsız olmuş ki, sonunda mahkemeye gitmiş ve tespit yaptırmış: Formula 1 pisti Akfırat sınırları içindedir!
Bu arada Akfırat'ta gözünüze hiç gecekondu çarpmaması, inanılmaz düzenli bir kent havası vermesinin sebebini de Akan'dan öğrendim.
Şehir planlaması yapılmış burada. Dönümüne net, sadece 2 katlı villaya izin var beldede. Üstelik arazinin sadece yüzde 10'una inşaat izni var. Kalan yüzde 90 yeşil alan olarak bırakılmak zorunda. O nedenle kaçak yapı yok. Belediye, ısrarla model bir kent oluşturmaya çalışıyormuş.
'Hiç mi rüşvet işlemiyor buralarda' diye espriyle karışık soruyorum. Akan,
'Planın olduğu yerde rüşvet olmaz ki. Harcınız bellidir. Onun dışında kesinlikle hiç bir şey alınmaz. Yapı Merkezi, Koç, Sabancı, Ülker, Aydın Doğan'ın yatırımları var burda. Rüşvetin adı geçmez. Zaten, emlak vergisinden, harçlardan gelir elde ediyoruz" diyor.
4 şeritli yolu var Türkiye'de ilk defa 40 metre genişliğinde 4 şeritli yolların yapıldığı beldeye çok yakında Kızılay'ın 135 dönümde yer alacak lojistik destek merkezi yapılıyormuş. Şişli Terrakki Lisesi'nin merkezini taşıdığı bölgede, şu ana kadar bitirilmiş
3500 villa var. Zaten belediye villa dışında yapılaşmaya izin vermiyormuş.
Akfırat böylesine yatırımların gözdesi olunca, belediye de kendine görkemli bir bina yapmaktan kaçınmamış. Yeni belediye binası
tam 10 trilyon YTL'ye mal olmuş.
Yayın tarihi: 24 Kasım 2007, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/11/24//kadak.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.