HEM EĞİTİM.. İşyerlerinde etiket ve tarife denetimi yapan Tüketici Hakları Zabıta Amirliği, ayrıca tüketicileri bilinçlendirmek için seminerler de düzenliyor.
Tüketicinin hakkı zabıtaya emanet
Büyükşehir Belediyesi Tüketici Hakları Zabıta Amirliği, 2007 yılı içinde kendilerine gelen 4 bin 800 şikâyetin 4 bin 580'ini tüketici lehine çözdü..
İstanbullu tüketici artık hakkını aramak için nereye başvuracağını biliyor. Çünkü, bundan 10 yıl önce kurulan Büyükşehir Belediyesi Tüketici Hakları Zabıta Amirliği, 2007 yılı Ekim ayı itibariyle kendilerine gelen 4 bin 8 yüz şikâyetin 4 bin 580'i tüketici lehine çözdü. Ayrıca 11 bin 731 işyeri denetleyerek 928 iş yerine 155 bin 904 YTL para cezası kesti. Tüketici Hakları Zabıta Amirliği, mobil olarak 24 personelden oluşan 3 ekiple hizmet veren bir birim. Merkezi, Saraçhane'deki Zabıta Daire Başkanlığı binasında bulunan amirliğe 2007 yılbaşı itibari ile Kadıköy Meydanı'nda ikinci bir büro daha yapıldı. Öncelikli olarak perakende satış yapan işyerlerinde etiket ve tarife denetimi yapan zabıta amirliği, bunun yanı sıra bürolara gelen tüketici şikâyetlerinin çözümü konusunda yardımcı olmaya ve tüketicileri bilinçlendirmeye çalışıyor. Tüketici Hakları Zabıta Amirliği, ayrıca tüketiciyi bilinçlendirmek için büyük alışveriş merkezlerinde standlar kuruyor, bilgilendirici broşürler dağıtıyor. İSMEK'le hazırlanan ortak bir proje kapsamında kursiyerlere tüketici hakları konusunda seminerler de düzenleniyor.
Yayın tarihi: 9 Kasım 2007, Cuma
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/11/09//haber,3AC4287EAC40426EA77DBE64EF5A5D6A.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.